wat zijn in turkije de regels over roken? (leeftijd etc.)

ENNNNN is het ook zo dat je daar makkelijk mee krijgt?

(ik ben 14)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
5.3K

Het beste antwoord

Turkije hanteert een rookverbod in cafe's, restaurants, hotels en discotheken. Net als in Nederland alleen is er in Turkije weinig controle.

Peuken krijg je wel snel mee als 4 jarige.
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je mag in Turkije bijna nergens roken:

Zie het volgende:

cafés neen
restaurants neen
hotels neen
discotheken neen
ziekenhuizen neen
openbare gebouwen neen
openbaar vervoer neen
sportstadions onbekend
werkplekken neen

Verbod word massaal genegeerd. Vaak word in kleinere hotels nog wel gerookt en in grotere hotels niet.
Er is een boetesysteem ingevoerd waarbij zowel de horeca-uitbater als de roker zelf een boete krijgen. Deze loopt voor uitbaters op per overtreding.
Een vakantieganger die voor het een boete krijgt moet 69 lira betalen wat neerkomt op ruim 30 euro.