Om bagageruimte te besparen wil ik 2 broeken en 2 truien aantrekken als ik vlieg met EasyJet. Mag dit?

EasyJet geeft je mogelijkheid om 1 gratis handbagage mee te nemen maar voor een koffer moet je extra betalen (46EU). Mijn idee is om meerdere lagen kleren aan te doen tijdens het reizen om ruimte te besparen zodat ik alleen handbagage mee hoef te nemen. Zorgt dit voor problemen bij security oid? Of is dit een goede manier van "beating the system?"

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
1.2K

Het beste antwoord

Nee, het is niet verboden! Maar als je gefouilleerd wordt kan je misschien wel vragen verwachten. Geef dan wel eerlijk antwoord, want echt vaak gebeurd het niet en omdat het afwijkend is, is eerlijkheid belangrijk.

Let wel op de koffer de juiste maten heeft, als ie afwijkt dan moet je alsnog betalen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ja zeker mag dit!

Toegevoegd na 1 minuut:
Iets soortgelijks heb ik ook gedaan toen ik naar Rome wilde vliegen. We liepen op het laatst zelfs met schoenen om onze nek en toen werd er niks van gezegd. Een douanebeambte kan je niet verplichten wat je wel en niet mag aantrekken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij mag dit gewoon. Tenzij er in de algemene voorwaarden iets staat over "gij zult geen twee broeken aantrekken"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan wel, maar het kan zijn dat je bij de beveiliging kleding uit moet trekken. Ze hebben van die nieuwe apparaten, waar dat niet bij hoeft, maar (even denken, ben in november nog met Easyjet geweest...) die gebruikten ze toen niet. Het kan echter zijn dat die apparaten nu wel daar gebruikt worden en dan is het gemakkelijker.

Bedenk echter wel dat het gigantisch warm gaat worden en je absoluut niet lekker zult zitten in het toestel. Als je het systeem echt wilt kontschoppen, kun je misschien beter een tas zien te vinden van de belastingvrije waren en daar de kleding indoen, op zo'n manier dat het lijkt dat het belastingvrij gekocht is. Dan wil het nog wel eens lukken extra bagage mee te nemen.

Maar Easyjet laat je gerust extra betalen als je teveel bagage meeneemt, dus het is altijd nog het beste als je je gewoon aan de regels houdt.

Een tip: koop een speciale handbagagekoffer, dan heb je meer ruimte en rol je kleding op, dan neemt het minder ruimte in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit zal verder weinig problemen geven. Wel moet je bewust zonder tassen reizen. Je mag namelijk geen vloeistoffen meenemen in de handbagage.
De kosten die je bespaart kun je in het land van aankomst weer kwijt zijn aan deodorant, tandpasta, make up, scheergerei enz.

Heel nauw wordt er niet gekeken, naar de grote maar om problemen te voorkomen kun je beter wel aan deze richtlijnen voldoen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je mag wel vloeistoffen meenemen. Alleen is de limiet 100 ml in de originele verpakking. een bijna lege fles van 250 ml gaat dus weg. een volle fles van 100 ml niet. Etos verkoopt speciale verpakkingen voor de handbagage
Daar is geen verbod tegen. Je moet je wel afvragen of het ongemak opweegt tegen de kosten van een extra koffer (misschien een koffer voor 2 persoenen). Je loopt het risico dat bv op Maastricht airport een overijverige security man voor een klein vermogen uit je handbagage gooit. Ik neem dit risico nooit meer en we nemen in het vervolg één koffer voor 2 personen mee. Zo duur is het dan niet.