Gaan bij die paaltjes waar je doorheen moet lopen bij bijv. vliegveld schiphol de piep af bij een (gewone) aansteker?

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik heb liever namenlijk niet dat me ouders weten dat ik een aansteker bij me heb (voor sigaretten)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
1.3K
Cryofiel
12 jaar geleden
Dus óf jouw ouders ruiken niet dat jij rookt omdat ze zelf ook roken - en dan is het niet zo erg als ze erachter komen. Of jouw ouders roken zelf niet, maar dan hebben ze al lang geroken dat jij bent begonnen met roken - dus dan is het ook niet zo erg als ze iets ontdekken wat ze al lang weten.
MissBiggie
12 jaar geleden
Laat je aansteker gewoon thuis en koop op de plek van bestemming een wegwerpaansteker. Heb je ook geen "gesodemieter" :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel, me ouders weten wel dat ik rook maar ja ze worden er niet zo blij van zeg maar haha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doosje lucifers mee

Antwoorden (3)

Bij een plastic aansteker gaan ze niet af. Maar het is beter om de aansteker zowieso thuis te laten, mdat het onder de artikelen valt die je niet op zak mag hebben in een vliegtuig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eén doosje lucifers of één sigarettenaansteker per persoon mag je alleen bij je dragen en niet in de hand- of
ruimbagage stoppen. Navullingen voor aanstekers zijn verboden in zowel hand- als ruimbagage.

Maar voordat je het passagiersgedeelte van het vliegveld op mag moet je al je zakken leegmaken en de spullen op een schaaltje leggen wat gescand wordt. Alles waar metaal in zit kan bij het poorte een piep veroorzaken.
In een aansteker zit metaal, dus moet ie in het bakje.

De enige oplossing is dat je zorgt dat ie in je portemonnee past, of in een attribuut aan je broekriem. Want als los voorwerp kan iedereen het herkennen.

Toegevoegd na 2 minuten:
poorte = poortje

En je kan in plaats van een aansteker ook een doosje lucifers kopen, dat mag je gewoon op zak houden. Koop dan gewoon in het land waar je naartoe gaat een aansteker.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
onterechte min, dus plus, je mag een aansteker wel in koffer hebben, dus lucifers in je zak en de aansteker in je koffer is de oplossing.
Uit ervaring weet ik dat in negen van de tien gevallen de aansteker niet gezien wordt in de handbagage. Maar het blijft een verboden artikel aan boord van een vliegtuig. Is het niet verstandiger om op je bestemming een nieuwe te kopen of gewoon een paar dagen niet te roken?? Of misschien gewoon stoppen nu je nog jong bent....??