hoe kan je een vliegticket omboeken bij wereldtickets.nl?

het zit zo.
een hele tijd geleden is er een retour vliegticket gekocht van amsterdam - shanghai. redelijke vroegboek korting gekregen hiervoor enzo.

maar door omstandigheden zou de vertrek datum naar voren geschoven kunnen worden. terugreis moet wel het zelfde blijven.

op de voorwaarden van wereldtickets (paragraaf 6) staat dat je een vliegticket kan omboeken/annuleren. (kost wel 50 euro maar het kan wel)

gemaild en gebeld hoe en wat. kan dus niet. alleen annuleren (heen en terug vlucht) en nieuw vliegticket boeken. dan ben je wel het geld kwijt. dit is dus geen optie.

is er nog een andere optie. of gewoon bij het oude vliegticket blijven?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Als het in hun voorwaarden staat dan moeten ze het toestaan. Echter, ik verwacht dat er staat dat zij 50 euro administratiekosten rekenen bij omboeken van tickets. Dat betekent niet dat zij elk ticket kunnen omboeken: De meeste tickets wisselen zo hard in prijs dat het wijzigen van vertrekdata al vrij snel grote kosten met zich meebrengt.

Lees de voorwaarden nog een keer goed door. Maar ik vrees dat daar geen loophole te vinden zal zijn. Je zal gewoon de normale data moeten vliegen. Of je ticket annuleren en nieuw boeken (Overigens: Vaak krijg je bij annuleren met redelijke termijn nog een groot deel van je geld terug)

Toegevoegd na 1 uur:
Nope, hier kan je niets tegen doen. Dit zinnetje: "Naast de door de dienstverlener in rekening gebrachte annulering- of wijzigingskosten, worden ook 50 euro administratiekosten per persoon per gebeurtenis in rekening gebracht." is belagrijk. Ze brengen dus ZELF 50 euro in rekening PLUS wat de vliegmaatschappij berekent. En die zullen hebben aangegeven dat het ticket niet te wijzigen is (ALs je een ticket wil dat je mag verschuiven moet je meer betalen)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Neem rechtstreeks contact op met de luchvaart maatschappij. Zij kunnen je meestal wel omboeken, al zal je een deel moeten bijbetalen als er nog stoelen vrij zijn in een andere klasse en een stuk administratie kosten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sommige tickets zijn niet wijzigbaar / annuleerbaar (met terugstorting). Vraag bij Swissair na of dit het geval is.
Indien dit het geval is, en wereldtickets.nl heeft dit jou niet meegedeeld kan je hen hiervoor aansprakelijk stellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Jelle. Waar staat in de voorwaarden dat je een nieuw ticket moet boeken als je iets wil wijzigen. Er staat toch : "Een geboekte reservering mag geheel gewijzigd worden door de hoofdboeker".