Mag mijn 15,6 inch laptop + laptoptas (rugtas) mee in het vliegtuig als handbagage? (KLM en Lufthansa)

Op de site van KLM staat kleine laptop en handtas of aktetas. En hoe zit het met overstappen bij Lufthansa?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
4.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn maximum afmetingen voor handbagage en daar komt een laptop echt niet aan. Kan gewoon mee hoor.

Antwoorden (5)

Onder een bepaalde prijs kan (bijna) alles mee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn regels qua afmetingen. Dus je goedkope stok van 2 meter kan echt niet mee.
Ja dat mag. Als ik het goed lees heb je je laptop in je rugzak zitten en heb je dus een tas bij je? Dat mag nagenoeg altijd. Als je nog een extra tas mee wilt nemen moet er staanL Een laptop / foto tas of akten tas plus een stuk handbagage.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor dat mag, geen enkel probleem. Een kleine laptop, daar valt een 15,6 ook onder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Your welcome!
Heb in september nog met Lufthansa gevlogen en had geen enkel probleem met mijn laptop in een schoudertas + een tamelijk grote handtas. Mijn man had een volle rugzak en een tas vol eten en drinken. Wij moesten in Wenen overstappen en daar renden wij gewoon door het gebouw naar het andere vliegtuig. (heel weinig overstaptijd en een heel eind lopen) Er heeft niemand nota van onze handbagage voor het 2de vliegtuig genomen.
12 jaar geleden
In Europa hanteert men wat betreft afmeting maximaal 55 x 25 x 45 centimeters. Elke laptoptas voor een 15,4 inch laptop valt daar binnen. Wél hanteren luchtvaartmaatschappijen een limiet wat betreft gewicht van handbagage. Dat kan 5, 8, 10 of zelfs 12 kilo zijn. Bij een relatief zware tas en een laptop met oplader en eventueel nog een dik boek kun je over de laagste limieten (5 tot 8 kilo) al gemakkelijk heen komen.