Ik ga volgend jaar naar Canada, mag ik daar gewoon rijden met mijn Nederlandse rijbewijs?

Ik ben nu nog 20 jaar, maar 2 Juni word ik 21. Mag ik daar dan gewoon rijden met mijn Nederlandse B rijbewijs?(huurcamper) Ik heb mijn rijbewijs behaald op 4 januari 2010.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
1.7K

Het beste antwoord

Als je pas na 2 juni op vakantie gaat is er een kans dat je daar gewoon mag rijden. Ik zeg hier "een kans" omdat het per verhuurbedrijf kan verschillen.
Zorg ervoor dat je dit van tevoren bij het door jou uitgezochte bedrijf vraagt:

"Je kunt in Canada pas een auto huren als je 21 jaar bent. Veel verhuurbedrijven willen zelfs geen auto verhuren aan mensen jonger dan 25 jaar. Voor het huren van een auto heb je altijd een creditcard nodig, evenals een geldig Nederlands rijbewijs. Aanbevolen wordt een internationaal rijbewijs. "

http://www.canadaspecialist.nl/praktische-informatie

Ook al hebben ze het hierboven over dat het aanbevolen is een internationaal rijbewijs te hebben, de toeristische website van Canada heeft het erover dat dit verplicht is,
Onderstaande tekst vond ik:

"All other visitors to Canada - Applying for the International Driving Permit (IDP)

If you are visiting from outside the United States, you must apply for an International Driving Permit (IDP) from the Automobile Association in your country of residence before you leave. This will allow you to drive in Canada and rent a car here.

The IDP is a special license for tourists, authorized by UN treaty, which is printed in 10 languages and recognized in over 150 countries around the world. "
http://uk.canada.travel/aboutcanada/auto-travel-rv-rental
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als je bij de ANWB een internationaal rijbewijs aanvraagt wel.

Kost geloof ik iets van 20 euro.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En controleer of je camper niet zwaarder als 3.5 ton is anders heb je een vrachtwagen rijbewijs nodig en dat is in Canada en amerika vaak zo
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee met een Nederlands auto rijbewijs mag je niet meer dan 3.5 ton rijden ook niet in Duitsland of Canada ondanks dat Duitsland 7.5 ton hanteert voor een B rijbewijs
Het verhuurbedrijf kan ook nog een minimum-leeftijd aanhouden, vaak is dat 25 jaar. Even daar navraag doen dus !
gvrox
12 jaar geleden
Als het op vakantie is, zul je een tijdelijk rijbewijs voor dat land aan moeten vragen (zoals al eerder is gezegd). Maar als je er blijft wonen (voor langere tijd (>jaar ofzo). Zul je een vast rijbewijs voor daar moeten hebben.