Mag het grondpersoneel van een vliegveld.Je de toegestane handbagage,afnemen bij de gate? vlak voor je het vliegtuig instapt!

Mij is een toegestane cabine tas,met officiele afmetingen,Die bij het inchecken in orde bevonden waren
Bij de gate ingenomen, en pas na veel rompslomp,2 dagen later naar mijn hotel , op de vacantie bestemming
aangeleverd werden, met vermissing van enkele dure accessoires. moet ik de vliegmaatschappij, of mijn eigen verzekering aanspreken ,? of heb ik gewoon pech gehad?

Toegevoegd na 2 minuten:
paar foutjes

Toegevoegd na 3 minuten:
paar foutjes

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
1.2K

Het beste antwoord

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja, zeker bij een klein vliegtuig of volle bak, kan grotere handbagage (trolleys) bij de gate of zelfs nog bij instappen ingenomen worden en alsnog bij de ruimbagage terecht komen. Je krijgt deze dan doorgaans direct bij uitstappen of via de bagageband weer terug.
Als je bagage niet bij de bagageband arriveert, moet je je melden bij de bagageafhandelaar van je luchtvaartmaatschappij en een PIR (Property Irregularity Report) laten opstellen. Je bagage wordt dan nagestuurd en vaak krijg je dan ook een compensatie in de vorm van vouchers. Als er inhoud mist zou ik hier de vliegmaatschappij op aanspreken (= aansprakelijk stellen) en bij hen vergoeding eisen. Mogelijk dat je reisverzekering dit voor je vergoed en de kosten vervolgens probeert te verhalen. Kwestie van navragen.
Utrecht