Als je Indonesie low budget wilt bezoeken, op welke dag-uitgave moet je dan rekenen?

Is het vergelijkbaar met India, waar je voor 2 euro een hotelkamer te pakken hebt?

(ik snap dat het erg vanhet bezochte gebied afhangt maar ik wil een beetje overal naartoe)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Van 20 tot 25 eur per dag kun je er goed rondkomen. (Een slaapplaats voor 2 eur zul je er bijna niet vinden). Vooral op Bali vind je meerdere goedkopere slaapplaatsen (naast de soms ontzettende hoge prijzen voor het luxe segment). Naast Bali zijn er zowel op Lombok als Java goedkopere slaapplaatsen te vinden. Op de Molukken is het weer wat lastiger omdat het toerisme daar stukken minder is.
Voor 's avonds vind je veel warungs aan de straatkant waar je goed kan eten. Ook op markten vind je deze. Zo bespaar je ook kosten uit en het eten smaakt er erg goed! Reizen met het openbaar vervoer kun je goed en goedkoop doen. Als je daarnaast ook een beetje Maleis gaat leren dan kom je een heel eind en opent het vele deuren in dit mooie land!

Toegevoegd na 2 minuten:
En zoals al gezegd is is afdingen de normaalste zaak van de wereld. Je kan beginnen met de helft van de gevraagde prijs.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In Indonesie kun je voor ongeveer 5 euro per nacht in een hostel overnachten.

In hostel of op straat kun je voor ca 2 euro een warme maaltijd krijgen.

Bier is in Indonesie wel relatief duur. In de horeca te vergelijken met onze prijzen. In supermarkt ongeveer 1 euro per halve liter.

Rest van de kosten zijn afhankelijk van wat je wil gaan doen.

Zo heb ik eens een motor gehuurd voor 7,50 euro per dag.
Busreis naar een andere stad kost ongeveer 5 euro.

Handig is, om de Lonely Planet gids te kopen. Hier staat precies in vermeld waar je de goedkope overnachtingsplekken kunt vinden, of ze ok zijn en wat je ongeveer moet betalen als je een activiteit gaat ondernemen.

In Indonesie kun je enorm afdingen op de verkoopprijzen. Verkopers verwachten ook dat je dit doet. Als je afdingen goed in de vingers hebt, scheelt dit enorm veel geld.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wijn is helemaal duur! Maar de rest is idd goedkoop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje, geweest?
Ook enig idee of ik mijn visum beter hier of ter plekke kan regelen?
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
visum kun je kopen op het vliegveld, zodra je geland bent. heeft eigenlijk geen meerwaarde, om dat hier al te regelen. ben zelf op bali en java geweest. moet zeggen dat ik java vele malen mooier vond dan bali. balli is veel te toeristisch en je wordt voortdurend achtervolgd door verkopers op straat, die je prullaria willen aansmeren. op java en zeker de gebieden, waar minder toeristen komen, heb ik super mooie contacten gehad met de plaatselijke bevolking. bij hun thuis uitgenodigd worden en mee mogen eten. veel mensen vinden het interessant, om een babbeltje met je kunnen maken of met je op de foto te gaan.
Kijk ook eens op www.indonesiepagina.nl, vooral op het forum krijg je antwoord op je vragen!