Wat is de goedkoopste manier om door Parijs te reizen?

We gaan binnenkort een weekje naar Parijs. We zijn met z'n 4en en hebben een hotel in de buurt van Disney. We kunnen met transfer van de hotel naar Disney gaan. Ik zat eraan te denken om daar een kaartje voor 5 dagen door heel parijs te kopen voor rond de 50 euro. Is dit de goedkoopste manier om door parijs te reizen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (4)

Lopend is goedkoper!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De goedkoopste manier is wandelen uiteraard. Maar de metro met een dagkaart is het voordeligst. Dit was dacht rond de €8,-.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
meestal zijn er in steden wel groepskaarten/meerdagen kaarten te koop. Soms voor buiten de spits, da's dan weer goedkoper
Koop een carnet voor de metrol
10 tickets (12,50 euro, een korting van ongeveer 25% t.o.v. losse kaartjes.

De Mobilis-pas is handig als je denkt meer dan 4-5 ritten te maken. Hij is geldig op één dag.
De Navigo semaine is een weekabonnement dat je laadt op de passe Navigo Découverte. Dat is het voordeligst als je 5-7 dagen in Parijs bent. Het is dan goedkoper dan een Paris Visite-kaart.

Hier vind je alle informatie over bussen en trams en metro in Parijs en buiten Parijs, zoals Disneyland.

http://parijsalacarte.nl/vervoerinparijs.html

Ga ook eens fietsen in Parijs.
Leuk, spannend en niet duur.

http://www.fietsenparijs.nl/body/velib.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het antwoord van momopoyolo is zeer goed en uitgebreid. Ik zou alleen willen toevoegen dat je je metrokaartjes ook kunt gebruiken voor de bus. Ondanks dat de metro een goed werkend systeem is, zie je boven de grond natuurlijk veel meer.

Ook leuk om te doen is de Traverse, een soort minibus. Er zijn drie lijnen, één door het 20e, én door het 13e en 14e en één door het 18e en 19e

En dan heb je natuurlijk nog de Montmartrebus, vergelijkbaar met de Traverse. Dwars door de buurt van de Sacre Coeur en Place du Tertre.

veel plezier

mvg
Chris