Kan het voor problemen zorgen als ik mijn ESTA met een amerikaans credit card aanschaf?

Ik wil graag een ESTA (Electronic System for Travel Authorization) aanvragen. Dit zal mij dan afgerond 15 dollar gaan kosten, alleen is dit alleen met een credit card te betaken. En die heb ik dus niet en de mensen in mijn omgeving ook niet. De mensen die ik in de V.S. zal gaan bezoeken hebben die wel, alleen rest nu mijn vraag. Zal dit voor problemen kunnen gaan zorgen? Iemand zei tegenmij dat ik hier beter mee op moet passen, aangezien het voor hun raar zou zij dat mij toegang tot het land zal zijn betaald met een Amerikaans credit card. Of hoef ik me geen zorgen te maken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
ItisILeClerc
12 jaar geleden
ik zou me daar geen zorgen over maken

Het beste antwoord

De Amerikanen zijn nogal bang, dat mensen op een bezoekersvisum binnenkomen, en vervolgens proberen te blijven. Als je dus geen duidelijke band hebt met je thuisland, zoals een rekening waar een salaris op komt, en de daarbij behorende creditcard, zou dit dus inderdaad een afwijking zijn in alle andere aanvragen.

Een creditcard is tenslotte zó aangevraagd (bijv. bij de ANWB) en bovendien ook erg handig : je kunt bijv. geen auto huren in Amerika zónder....Je kunt hem na je bezoek toch gewoon weer opzeggen, als je er liever geen hebt (om welke reden dan ook)?

Ik zou geen extra vragen opwerpen, als ik jou was, in deze onrustige tijd.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb uiteindelijk mijn baas gevraagd en die heeft mij kunnen helpen te betalen. Bedankt voor je antwoord!