Er bestond en pension > CRAMER of KRAMER in Amsterdam Oud Zuid in de jaaren 5o. Wie weet het adress ?

Toegevoegd na 18 uur:
beneden was er toen "op de hoek" een DROGISTERIJ ...

misschien was Cramer of Kramer geen echte PENSION maar een echtpaar die kamers an touristen verhuurden ;-)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

als het pension in 1950 ook al bestond én het had een telefoonaansluiting, kun je het misschien terugvinden mbv onderstaande link. Het is mij niet gelukt op "cramer/kramer/pension/hotel'. Maar misschien was de naam toch iets anders, en gaat er bij jou een belletje rinkelen.
De tweede link is van een foto van 'beeldbank amsterdam' van een pension op Lomanstraat1, Amsterdam. Naam wordt niet vermeld, maar een architect Kramer heeft in dezelfde buurt wel wat pandjes ontworpen. Misschien dat in de loop van de tijd er een mysterieuze koppeling is ontstaan tussen zijn naam en het pension?? ;-)

Toegevoegd na 16 uur:
Toch nóg eens gekeken, en iets gevonden. In het (volledig ingescande, nederlandse) telefoonboek uit 1950, eerste link hieronder, kun je 'Huize Kramer' vinden, Palestrinastraat 7, Amsterdam Z.
Nadat je op de bovenste bron hieronder hebt geklikt, klik je op 'A' bij plaatsnamen, en dan op de trefwoorden 'Huize- (Dimo) tm Hutter' in kolom 'Amsterdam (Vervolg)'.

Toegevoegd na 16 uur:
...onderste bron/link sorry

Toegevoegd na 16 uur:
...bij elke toevoeging draaien die bronnen zich om, :-)

Maar ja,...in mijn laatste toevoegingen heb ik het dus over: http://de-wit.net/bronnen/tel1950/

Toegevoegd na 17 uur:
had er toch nog 2 over het hoofd gezien in het telefoonboek:
Cramer W. Th., pension, Vossiusstraat 38, AmsterdamZ
Kramer T.M.J.F., pension, Okeghemstraat 43, AmsterdamZ
bij welke van de 4 genoemde zou er een drogisterij op de hoek hebben gezeten? Handiger als je eerst via google streetview even kijkt of één ervan een belletje doet rinkelen...daarna evt. oude foto's van de straat erbij zoeken om te doublechecken. Maar of de schat er nog ligt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hunter46 (17) Toegevoegd na 18 uur:
beneden was er toen "op de hoek" een DROGISTERIJ ... misschien was Cramer of Kramer geen echte PENSION maar een echtpaar die kamers an touristen verhuurden ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Begrijp ik het goed: "Pension" Kramer = "Huize Kramer" was in 1953 op

> Palestrinastraat 7 in AMS Zuid ??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou alle 3 adressen in de beeldbank bekijken :-) Ik heb in de Fotoalbum een foto van de Drogisterij gevonden... (Sorry:mijn Nederlands is niet zo best: ik ben duitser ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
BINGO !!! Kramer T.M.J.F., pension, Okeghemstraat 43, Amsterdam Z Ik logeerde er toen met mijn ouders in Zomer 1953. Et was de eerste keer vor mij in MSTERDAM, dus in Nederland :-) met vriendelijke groeten www.apotheke-adler.de
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vielen lieben Dank fuer solche treffende Auskunft !! Dr. J.E.P. Wiegert ( 48599 Gronau )

Andere antwoorden (1)

Vraag het eens na bij het gemeentearchief. Die hebben misschien nog oude telefoonboeken ofzo