ik zou hem in de handbagage doen want als hij in de ruimbagage zit is de kans groot dat er iets mee gebeurt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij MAG in de ruimbagage maar ik zal dat maar niet doen! Er worden me koffers gegooid en uit eigen ervaring weet ik wel dat er mensen zijn die wel eens wat meenemen uit de koffers die ze op de band moeten leggen en soms controleren ze even wat er in zit! Dus gewoon als handbagage meenemen als ik jou was!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals hierboven aangegeven liefst in je handbagage.
Bij de bagagecheck moet je hem even uit je tas halen en apart door de röntgenscan voeren, net als het plastic zakje met toiletartikelen, je GSM en alle losse metalen voorwerpen uit je zakken.
De beveiligingsbeambte zal vragen om hem even open te klappen om te tonen dat het een echte laptop is.
Daarna kan je hem in je tas terug stoppen.
In het vliegtuig mag je hem tijdens start en landing niet gebruiken, maar tijdens de vlucht zijn er diverse maatschappijen die het gebruik toestaan.
Zo heb je tijdens de vlucht nog wat tegen de verveling bij de hand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zondag
12 jaar geleden
Ik hoefde de laptop niet uit de tas te halen dus ook niet open te klappen. Mijn GSM zat in mijn handtas en hoefde er ook niet uit. Daarentegen moest ik de laatste keer mijn sandalen uittrekken. Wat had ik kunnen verstoppen in mijn sandalen? Mijn nieuwe doos Nivea-crème van 150 gr. werd afgepakt. Waarom kan je van 100 gr. (mag wél) géén bom bouwen en van 150 gr. wel? Water mag je niet meenemen; ook niet als je het nodig hebt voor je medicijnen. Maar als je weer naar huis gaat kan je (vanuit Egypte, Turkije en Macedonië) rustig flessen van 1,5 l. in je handbagage stoppen. Kortom: ze rotzooien maar wat aan en ik verdenk die z.g. "veiligheidsmensen" in Nederland ervan dat ze 's avonds een flinke "buit" mee naar huis nemen ook al beweren ze dat ze alles netjes weggooien. Het zijn gewoon bezoldigde zakkenrollers, vind ik.
Je mag een laptop meenemen als extra handbagage .
Het gewicht van de laptop wordt wel bij de kilo`s van de handbagage opgeteld .
Dus hou het max gewicht in de gaten .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Handbagage wegen ze niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat weet ik wel maar officieel staat in de papieren niet meer dan 7 kilo .
En bedankt voor de toevoeging .
Ik zou hem zelf in mijn handbagage doen! i.v.m gooi ruimbagage.

Je kan hem ook onderweg dan gebruiken tenzij een cabinecrew je vraagt hem uit te zetten.