wat zijn dingen die je in Nederland gezien/ gedaan MOET hebben?

Ik ga als vakantie een soort stedentrip door Nederland maken, samen met een vriendin ga ik in Hilversum een week slapen en vanuit daar willen we met de trein (en sommige, kleien stukken met de bus) plaatsen en dingen bekijken, zijn er nog spectaculaire/ (weet niet of je het zo zegt) onvergetelijke/ super mooie dingen die je gezien/gedaan moet hebben? Het liefste een beetje bereikbaar met de trein en desnoods met de bus. (We wonen zelf in Groningen en Drenthe dus geen dingen daar of in de buurt van Groningen of Drenthe aub) Alvast HEEEEL ERG BEDANKT!!!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
3.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
misschien is het handig ook je leeftijd erbij te vermelden en eventueel wat je zoal leuk vindt. Voordat iedereen je naar de keukenhof en madurodam begint te verwijzen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat is op zich wel heel handig;) we zijn beide 17 dus autotje huren wordt hem niet echt helaas.... :(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat heb je niet echt nodig in Nederland hoor, op veel leuke plekken kun je gewoon met het o.v. komen. Leuk al die verschillende reacties te lezen, vanuit zoveel verschillende interesses...

Het beste antwoord

als je in Hilversum slaapt kun je heel makkelijk naar Loosdrecht met de bus, lekker een bootje huren en varen op de Loosdrechtse plassen.
Ik woon zelf in Hilversum dus ik weet wel wat leuk is, lekker met de trein naar Amsterdam, het Leidseplein, terrasje pakken, mensen kijken of naar de markt, of naar Artis, of Mdm Tusseau's als je dat leuk vind, ook kun je naar een museum (Rijksmuseum, de Nachtwacht, of naar het Van Gogh museum)ook kun je in Amsterdam over de Wallen lopen of een rondvaart maken.
Je kunt ook naar Zaandam, de Zaanse Schans, kost niks, veel Japanse mensen komen daar kijken, is leuk om naar de japanners te kijken.
Er zijn hier vast veel mensen die nog veel meer leuke dingen weten.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pieter2011
12 jaar geleden
+
(Prima bron)

Andere antwoorden (12)

- naar het museum van beeld en geluid in Hilversum
- rondvaart in Amsterdam
- als je toch in Amsterdam bent kan je ook daar heel veel doen, artis, rijksmuseum, shoppen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Dom van Utrecht beklimmen (ook leuk als vergelijking met de Martinitoren), Rijksmuseum Amsterdam (op dit moment helaas in verbouw, maar toch erg mooi), de boulevard van Scheveningen (maar een uurtje vanaf Hilversum met de trein en een kwartiertje met de tram), vooral de pianobar is erg leuk uitgaan, vindt ik persoonlijk,
Madurodam zit daar ook in de buurt...dagje volendam..lekker toeristisch..., de euromast in Rotterdam...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rondvaart met de Spido in Rotterdam. We hebben ook musea hier, het belasting en douane museum, onderwijsmuseum e.d, de kubuswoningen bij Blaak en natuurlijk Blijdorp (voordat het wegbezuinigd wordt door de gemeente over 5 jaar ofzo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De molens in Kinderdijk bekijken.
Naar Madurodam in Den Haag.
Een oude stad bezoeken, bv Amersfoort of Delft.
12 jaar geleden
De Deltawerken in Zeeland met de Oosterschelde kering als hoogtepunt. Info hierover in the Topshuis op het voormalig werkeiland, wat deel uitmaakt van de kering.
Een hele fijne vakantie gewenst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pieter2011
12 jaar geleden
Van mij geen min hoor, maar ik vind het een waardeloos antwoord. De reistijd met het OV vanuit Hilversum naar Neeltje Jans is minstens 4 uur, met 5 of 6 keer overstappen (Stadsbus, Intercity, Intercity, Metro, Metro, Interliner, Bus). Vind je dat nou echt een leuk idee voor een dagje uit...? Ik kan me leukere uitstapjes voorstellen. In minder tijd reis je met 1 overstap vanuit Hilversum naar Parijs.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jammer dat je mijn antwoord niet kan waarderen, maar vanuit Hilversum is het niet zo ver hoor met de trein naar Rotterdam, dan met de bus naar de Oosterscheldekering, ben je misschien in totaal 2 uur onderweg, terwijl als ik naar de Efteling wil, ruim 2 1/2 uur onderweg ben. 't Is maar wat je gewend bent om te (moeten) reizen als je ergens wilt komen en in een uithoek woont. (zoals de beide dames ook in een uithoek wonen en dus het reizen wel gewend zullen zijn)
Pieter2011
12 jaar geleden
Jammer dat je niet even de moeite hebt genomen om op de website van Neeltje Jans op de OV-link te klikken en daar Hilversum in te vullen: http://www.reiswijzer.nl/vraag.asp?klant=2006022101&KlantPC=4354RB&Huisnr=1
Dan zie je dat de reis minstens 4 uur duurt. Als je via de snelste route met het OV van Rotterdam Zuidplein naar Neeltje Jans gaat, ben je al minstens 2 uur onderweg. Maar mocht jij weten hoe ik met het OV in 2 uur van Hilversum naar Neeltje Jans kan reizen, dan houd ik me aanbevolen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tja, als de reis dan idd 4 uur duurt, kun je beter een autootje huren voor een dag óf een extra overnachting boeken :-). Ik vraag me dan ook gelijk af wat voor OV wij in Nederland hebben, als je er 4 uur over doet om van H'sum naar Neeltje te reizen.
Pieter2011
12 jaar geleden
Tja, ik ben (geboren en getogen) Zeeuw -die alweer jaren in Noord Holland woont- én reis regelmatig met het OV naar Zeeland, maar kan je verzekeren dat het openbaar vervoer -zeker in Zeeland- een ramp is. Middelburg is prima te doen, maar zodra je ergens in de dorpen op de "eilanden" moet zijn, dan doe je er verstandig aan een overlevingspakket mee te nemen. Wat dat betreft kun je beter in één van de grote steden wonen, want daar rijden tenminste elke 10 minuten bussen en trams.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik weet dat het OV in Zeeland een ramp is, maar ik wist niet dat je van R'dam naar Neeltje Jans er ook zo lang over doet, ik dacht dat de 104 (?) vrij snel was!
Je kan in het weekend paleis Soestdijk bezoeken
http://www.paleissoestdijk.nl/welkom.html

Andere leuke tripjes zijn:
Het Muiderslot
Het eiland Pampus
Vesting Naarden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Boerengolf spelen met "intelligent" gezelschap ! GroeTon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bezoek CORPUS in leiden,waar je een rondleiding krijgt door het menselijk lichaam.zeer de moeite waard !
12 jaar geleden
Je moet de molens van de Kinderdijk hebben gezien. Delft met de kerk en de grafkelder van de Oranjes. De bloembollenvelden is ook echt Nederlands. Je moet in Nederland aan watersport gedaan hebben. Er is zoveel water. En neem klompen mee en bemerk hoe lekker je daar op loopt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ga lekker naar zuid limburg (valkenburg), daar heb je mergelgrotten en bergen en allerlei dingen die je nooit van ons lage landje zou denken. lijkt me ook leuk voor jullie om eens de uiterste andere kant van nederland te zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het hangt een beetje af van je persoonlijke interesse, en vanuit de interesse van de antwoordgevers die jullie interesses niet precies weten krijg je daarom best veel verschillende antwoorden. Mijn bijdrage:

- Een klassiek concert in het Concertgebouw bijwonen (vanwege de bijzondere akoestiek.
- Een of meerdere van de indrukwekkende musea die er zijn bezoeken, zoals het Rijksmuseum, het Allard Pierson, het Scheepvaart (!).
- Het Nationale Park de Hoge Veluwe in de vroege ochtend. Verrekijker en thermoskannetje hete thee meenemen!
- De kust (vergeet dus je zwemgoed niet!) en een leuke gezellige badplaats is Noordwijk aan Zee.
- Het centrum van Delft bekijken en een reisje terug in de tijd van de Gouden Eeuw maken.

Veel plezier meiden!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1! heb nu zelf de klok gezien, dus duik mijn mandje in :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je!
Ik plus je ook wel eens zonder het te zeggen, trouwens (lekker belangrijk) :-) Pfff weer over 3-en, je hebt volkomen gelijk (laat die speen maar even zitten) :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zelden eigenlijk :)
@jacz, als je toch Corpus aanbeveelt (ligt overigens net in Oegstgeest), breng dan direct Leiden onder de aandacht. Doorbreek hiermee het geijkte patroon Amsterdam, Delft en Gouda en je hebt pas iets te vertellen wat anderen nog niet wisten, namelijk de verborgen parel van het westen.