Welke stad in Belgïe is aan te raden voor een romantisch weekend?

Ik twijfel tussen o.a. Antwerpen, Brussel, Gent, Leuven, etc.

Toegevoegd na 3 minuten:
svp met motivatie :)

Toegevoegd na 3 dagen:
Allemaal bedankt! Het gaat Brugge worden, maar ook de andere steden klinken een bezoekje waard in de nabije toekomst.

Weet jij het antwoord?

/2500

Knokke.

Antwerpen, Brussel, Gent, Leuven, Knukke, Brugge, enz. Het romantische moet je toch zelf maken. Toegevoegd na 15 seconden: Knukke = Knokke natuurlijk Toegevoegd na 1 minuut: En Knokke is wel een heel leuke stad om een weekend door te brengen trouwens. Nogmaals: of het romantisch wordt ligt aan je zelf en je gezelschap. Ga je met je schoonmoeder en 3 kinderen, dan is de kans groot dat het niet echt romantisch wordt... Toegevoegd na 7 minuten: Gent is trouwens ook een heel leuke stad. Je kunt daar een rondvaart maken door de stad en misschien kun je wel een stadsgids huren om je de speciale plekjes te laten zien. Ik heb dat al 2 keer meegemaakt en is heel bijzonder. Toegevoegd na 8 minuten: Maar natuurlijk is het maar net wat je zelf zoekt. Misschien is het handiger om de verschillende steden op internet de bestuderen met de mogelijkheden die ze hebben en daar een persoonlijke keuze uit te maken.

Antwerpen! Een mooie stad waar veel te zien is! Je kunt er prima shoppen en als je even wilt uitrusten ga je naar het nabijgelegen park. Tevens zijn er in het centrum bij de kerk in de buurt leuke eettentjes. Als je er 's avonds op uit wil is er midden in het centrum ook nog een bioscoop. En het station is overigens ook echt heel erg mooi, pas gerenoveerd, met 4 of 5 lagen! Het is er heel gezellig en er hangt een leuke sfeer.

Van de Belgische steden die ik ken, vind ik Brugge veruit het meest romantisch. Fijn weekend.

Leuven , knokke zeker...Miss ook Gent

Brugge, Daar is het meest authentieke overgebleven

Brugge,ontegenzeglijk een der mooiste steden ter wereld. waar men de romantiek uit verleden kan proeven. Als Brugge het ,,Venetie van het Noorden wordt genoemd, dan is dat wegens de talrijke grachten die de stad doorsnijden. Kortom een stad waar je verliefd op kunt worden

Brugge! Dit is een hele mooie stad, die nog echt autenthiek is. Leuke kroegen en restaurantjes. Kortom leuke stad om er een weekeind naar toe te gaan. En is het romantisch?.....dat moet je zelf maken!!!

ik ben niet overal geweest, maar wel in Gent en dat was erg mooi en zeker een aanrader. Brugge schijnt ook zo mooi te zijn.

Luik is verrassend leuk - en , omdat ze er Frans praten, erg romantisch. Er zijn leuke winkels, mooie oude kerken en mooie musea. Je kan vanuit Maastricht met de boot naar Luik varen. Op een mooie boot met bankjes waar je gezellig en romantisch buiten kan zitten. Die boot vaart op dinsdag, donderdag, en zondag, en de tocht duurt ongeveer twee-en-half uur. Meer tips op de bijgevoegde sites. (RJ)

Bronnen:
http://www.liege.be/cadreslg/cadwelko.htm
http://www.stiphout.nl/vaarprogramma/maast...

Antwerpen is af te raden. Ik ben er pas met mijn vriend geweest en vond het een smerige, lawaaige stad, waar het afval op straat rondzwerft. Wel multicultureel, met veel buitenlanders. Ook om te shoppen niet direct een aanrader, tenzij je geld teveel hebt en goud wilt kopen.

Ik zou naar etc. gaan. Van die Belgische stad heb ik nog nooit gehoord. Ik hoor zeker graag jou ervaringen. ;-) Mocht je toch voor een andere stad willen kiezen dan is Hasselt ook leuk en sexy, de modestad van Belgie heeft veel te bieden.

Ik ben pas in Kortrijk geweest ( 3-5 uurtjes rijden afhankelijk van waar je woont) In het D hotel, heel modern hotel met heerlijk ontbijt een sauna etc Kortrijk zelf is een mooie stad, heel oud ( Middeleeuwse torens de Guldensporenslag) Grote Markt met veel eetgelegenheden

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kortrijk
http://www.d-hotel.be/

wel als west-vlaming zou ik zeggen Brugge het is veel zijdig met winkels musea en natuurlijk het romantisch wandelen langs de reien

In België???? Ga lekker naar Parijs joh. Je bent al halverwege in België! Doorrijden naar de stad der steden op gebied van romantiek wordt beweerd. Ik vind echter; Romantiek creeer je binnen in jezelf. Dat dien je niet af te laten hangen van de omgeving. Romantiek kan op iedere plek, op iedere tijd! Succes!

Ik sluit me aan bij mmorgan, Parijs is oveel mooier en romantischer. Maar wil je toch naar Belgie raad ik je het Waalse gedeelte aan, Durbuy (het kleinste stadje) of La Roche, mooie omgeving of ga lekker wandelen in de bergen bij Beffe ;-)) Beffe ligt bij Rendeux.

brugge!!

brugge zeker weten! echt een hele leuke stad erg mooi en really romantic. hieronder een foto die ik nam van een man die daar gewoon lekker op de harmonica zat te spelen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100