Waarom moet je absoluut niet je gordel om doen in het vliegtuig als er wort bijgetankt??

had dit gisteren bij een tussenlanding in Groningen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
2.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een tussenlanding in groningen? Waar vloog je heen dan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je het hebt gedaan dan zou het toch moeten weten???
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uit las palmas naar rotterdam via Groningen :p beetje omweg haha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ze niet omgevlogen waren hadden ze warschijnlijk niet bij hoefen te tanken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kweenie. Ahgja ben ik ook is een keer in Groningen geweest
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha idd ;)

Antwoorden (4)

In geval van nood, bijv als er ineens brand uitbreekt, kun je dan net iets sneller uit het vliegtuig komen.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
In verband met eventuele evacuatie, mocht er onverhoopt brand uitbreken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik vermoed dat je een kleiner vliegtuig bedoeld ?
ik denk dat tijdens het bijtanken er al sneller dampvorming kan ontstaan die ook in de cockpit kan komen
vonken kun onstaan door gordels die open of dichtklikken door statische elektriciteit
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uhmm het was een gewoon normaal transavia vliegtuig zegmaar..
Utrecht
12 jaar geleden
Inderdaad: ook in een groter verkeersvliegtuig moet de gordel los als er wordt bijgetankt. I.v.m. snellere evacuatie in geval van brand.
Een burgervliegtuig wordt alleen eventueel op de grond bijgetankt. (komt zelden of nooit voor)
Bij stilstand is er geen voordeel te verwachten van een veiligheidsgordel.
In geval van nood is het bij stilstand altijd beter dat je niet eerst de gordel nog moet losmaken.