Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zitten er stopcontacten in een vliegtuig?

Ik ga naar Amerika binnenkort. Ik wil graag mijn laptop meenemen. Ik vroeg mezelf af of er in een boeiing 747 stopcontacten zitten, dan kan ik mijn laptop opladen want het is een (één) hele lange vlucht.

Toegevoegd na 2 minuten:
En als er stopcontacten zijn, waar in het vliegtuig, en wat voor soort, want misschien moet ik een adapter meenemen in mijn handbagage. Bedankt! (graag snel reageren)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
26.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jep, weet ik, maar bedankt ;)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Meestal niet

Maar dat hangt van de maatschappij en het toestel af

(bijvoorbeeld de A380’s van singapore airlines hebben dat wel, maar heel veel toestellen en maatschappijen hebben het niet, of niet bij elke zitplaats).

De kans dat er een stopcontact bij je stoel zit is in de business class groter dan in de touristclass; en dan is nog de vraag wat voor een stopcontact (een echte, of zo eentje die in de auto zit), en welke spanning deze levert.

Op onderstaande site kan je dat op basis van de maatschappij en het type toetstel opzoeken.

http://www.seatguru.com/

Maar meestal is het dus, “niet aanwezig”.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Handige link! LOL (ik heb mijn info nu ook)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt! Die link was erg handig, en gaf me zelfs informatie waar ik niet om had gevraagd! +

Andere antwoorden (6)

Nee, die zitten er niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat was snel! :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha ja, goed hè. :P
Nee, er zitten geen stopcontacten in een vliegtuig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, daar zitten geen stopcontacten in. Je kan dus misschien beter een tweede of zelfs derde accu meenemen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
economy class zijn geen stopcantacten.
soms op businessclass wel.

hangt af van het toestel en maatschappij.

Toegevoegd na 6 minuten:
als ze er zitten, grote kans dat er een US stekker gebruikt moet worden ipv de Nederlandse stekker.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alleen bij business class en first class in vliegtuigen heb je stroom bij je stoel.
Verder is het niet standaard.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het beste laadt je hem op voordat je net gaat vliegen, in de wachtruimte en dan gebruik je totdat de batterij leeg is en dan ga je even slapen of iets anders doen en dan ben je er, of je koopt een 2 de accu (€50tot200) ligt eraan wat voor laptop je hebt en zo wissel je om wanneer je batterij op is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding