Wat mag je niet meenemen het vliegtuig in?

Ik ga woensdag naar Mallorca en het is de eerste keer dat ik ga vliegen. Dus ik vroeg me af wat ik niet mee mag nemen of hoe veel je mee mag nemen (dingen zoals deo en lenzenvloeistof)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
2.2K

Het beste antwoord

Je mag volgens mij geen bommen meenemen in ieder geval.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Het wil nog wel eens variëren. Kijk eens op deze site: http://www.schiphol.nl/Reizigers/OpSchiphol/Bagage/RegelsHandbagage.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Broodje kaas xd
In je bagage mag geen broodje of deo gewoon in de vliegtuig mag je je deo ook niet je mag ook geen zware koffers
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Spelling
Een bom mag je niet meenemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh ik heb laatst nog een bom meegenomen als souvenir in het vliegtuig...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Idd wel ff handig om te melden:p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jammer he... :(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:o hier was ik nog niet van op de hoogte!!! Super bedankt voor deze tip :')
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb er net nog een gekocht van iemand die zich osama bin laden noemde
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1 xD
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En een kameel mag ook niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een zure bom wel!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
xD echt grappig mensen jullie reacties :P.
Kijk even op de site van Schiphol (ook als je vanaf een andere luchthaven vliegt is deze info relevant).
Kort gezegd mag je 1 tas meenemen als handbagage.
In de handbagage mag je vloeistoffen meenemen van elk maximaal 100ml inhoud (miniflesjes dus), deze moeten bij elkaar in een transparant zakje zitten.
Verder mogen er geen scherpe voorwerpen in je handbagage zitten. Dus scharen, vijlen en messen in de grote koffer.
Utrecht
12 jaar geleden
Ik had eens een pot gel in mijn beautycase. Die kon ik dus mooi inleveren. Je kunt je toiletspullen beter in je koffer doen. Fijne vakantie!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Automatisch vuurwapen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vloeistoffen en bepaalde ijzeren dingen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een riem kun je niet aan doen als je door het poortje gaan ik ga straks ook op vakantie met het vliegtuig en ben dat al vaker geweest en toen pietpte dat ding XD
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Handbagage
Normaal gezien mag je maximum 1 stuk handbagage meenemen van ongeveer 10 kilo. Dat kan gaan over een kleine zak, een opplooibare buggy of rolstoel, krukken. Trolleys passen niet altijd in de voorziene ruimte. Hieronder volgen enkele voorbeelden van dingen die niet in de handbagage mogen gestoken worden:

* Puntige en scherpe voorwerpen: messen, maar ook nagelknippers, scharen, scheermessen,…
* Namaakwapens
* Wapens die bij wet verboden zijn
* Zware werktuigen zoals hamer, zaag, knijptang,…
* Duikflessen
* Sportaccessoires zoals golfclubs, tennisrackets, skistokken,…
* Handboeien en zweep
Verf en verfoplossers
Insecticiden
Scherpe stokken
Alle vormen van gas
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je vindt alles op de site van de vliegmaatschappij waarmee je vliegt. In grote lijnen : dranken en andere vloeistoffen (voor dagelijkse hygiëne koop je best een 'vliegtuigpakketje', dan kom je zeker niet over de hoeveelheid), scherpe voorwerpen (ook geen nagelknipper, vijl...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een hond met rabies,
20 sloffen peuken en 40 flessen drank
opgezette dieren, kilo's goud, imitatie merken van t of ander, kruiden met kleine beestjes erin, dieren in de binnenzak van je jas, ivoor, het lijk van je schoonmoeder
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HAHA
ojee, dat is niet zo best. maar goed dat jij woensdag niet vertrekt dan, sommige bagage vereist nog al wat ehm.... voorbereiding.
gelukkig is er over de grens ook veel te verkrijgen :OP