Zijn in Duitsland ook alle winkels dicht op paasmaandag?

Of zien zij dit niet als een zondag?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
18K

Antwoorden (6)

Ja daar houden ze echt nog Zondag
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook op goede vrijdag zijn daar de winkels dicht, goed om te weten als je daar met vakantie bent.
In Duitsland is pasen een belangrijk feest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar waarom dan?
Ja in duitsland is het gewoon hetzelfde als in Nederland. Daar zijn dus ook de winkels dicht op 2e paasdag
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de winkels zijn in Duitsland ook dan gesloten. ook hun hebben nog zondagen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Duitsland is alles bijna alles dicht. Ze houden zich streng aan de vrije dagen.
In Nederland zijn we ondertussen gewend aan de geopende meubelboulevard en sommige tuincentrums, en in de grensgebieden zijn het ook vooral de Duitsers die met z'n allen weer de grens overgaan naar Nederland toe om winkels te bekijken.

In Duitsland zal in de ochtend wel een enkele bakker open zijn, of de tankstations en de horeca, en sommige winkels op de grens ook.
O.a. een winkel als Ter Huurne in Buurse/Alstatte maakt dankbaar gebruik van de toeristen en hebben dan juist wat extra vermaak als rommelmarkten of muziek bij de winkel ( www.terhuurne.nl)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dit zijn alle feestdagen in de hele bondsrepubliek waarop alle winkels gesloten zijn:
- Nieuwjaarsdag
- Goede Vrijdag
- Tweede paasdag
- 1 mei (Dag van de Arbeid)
- Hemelvaartsdag
- Tweede pinksterdag
- 3 oktober (Dag van de Duitse Eenheid)
- Eerste en Tweede Kerstdag