Waarom zijn vluchten met tussenstops veel goedkoper dan rechtsreekse vluchten?

En kent iemand nog een handige site waar je zonder tussenstops goedkoop kunt boeken van Amsterdam naar Casablanca en retour?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
5.8K

Antwoorden (8)

Een rechtstreekse vlucht is sneller doordat niet tussendoor gestopt hoeft te worden.

Als er wel een tussenstop wordt gemaakt duurt het langer.

*Het Tijd=Geld principe geldt hier :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goedkope sites weet ik niet, maar ik begrijp wel waarom vluchten met tussenstop goedkoper zijn. Het is dan veel gemakkelijker om een vliegtuig vol te krijgen, omdat er niet alleen mensen meegaan naar de uiteindelijke bestemming, maar ook naar de tussenstop, en van de tussenstop naar de uiteindelijke bestemming. Je betaalt dus eigenlijk met meer mensen voor het vliegtuig, je deelt met meer, en dus is het goedkoper.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plus dat er meer brandstof mee genomen voor een langere vlucht? Dus dan zou je meer brandstoftoeslag moeten bepalen. Want dan hoeft ie minder brandstof mee te nemen om het brandstof mee te nemen als het ware :p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Betalen*
omdat je dan later op je bestemming bent en veel mensen vinden dat lastig, daarom nemen die dus een rechtstreekse vlucht, zodat ze sneller op hun bestemming zijn. handig voor de vliegtuigmaatschappij want dan krijgen die meer geld. eigenlijk wel slim van ze xd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat er met een vlucht waar je steeds moet stoppen er steeds mensen uit en in kunnen en dan hoef je niet zo veel te rijden en als je meteen er in 1 keer heen gaat je er veel sneller bent en de bestuurder ook meer moet rijden om andere reizigers op te halen, je gebruikt dan ook dus veel meer brandstof
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goedkope vluchten vanaf Amsterdam naar Casablanca zijn te boeken met low cost carrier Air Arabia
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij elke overstap gaan er mensen uit het vliegtuig en er komen er weer mensen bij .
Als je bv een overstap hebt en de prijs is bv 1000 euro
Tot de eerste overstap is 600 euro .
En tot de eindbestemming is ook bv 600 euro .
Ik betaal 600 euro en bij de eerste overstap stap ik uit .
Een ander betaald ook 600 euro stapt in en tot de eindbestemming .
Dus samen is dat 1200 euro en de hele ticketprijs is 1000 euro .
Dus 200 euro extra winst voor de maatschappij .
Dus de vlieg maatschappijen hebben liever dat er mensen in en uit stappen .
En kijk eens op www.schiphol.nl daar kun je verschillende keuzes maken .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is een grotere vraag naar directe vluchten (wat zou jij doen?) en dus zijn ze duurder.