Wat is volgens jullie een leuke winterzonvakantie in februari?

We zijn op zoek naar een bestemming voor februari, ongeveer een week en zo goedkoop mogelijk. Gran Canaria en Turkije vallen af want daar zijn we al geweest. Ons doel is om een week te relaxen in de zon, maar er moet zeker wat te doen / zien zijn. We zijn al een tijdje aan het zoeken, maar kunnen weinig vinden. Vaak geven de sites mogelijkheden voor de zomermaanden en niet voor aankomend winter. Daarom vragen we naar jullie mening / ervaringen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Tja ik heb ooit bij een touroperator gewerkt en rond deze periode zijn de wintergidsen nog niet uit.
Meestal zo begin augustus komen de wintergidsen uit en rond die tijd zul je ook veel meer bestemmingen op internet tegenkomen.

Zoals een voorganger ook al gezegd heeft: Als je een last-minute aandurft zit je vaak voor een dubbeltje op de eerste rang, je krijgt dan een reis aangeboden waar je normaliter veel en veel meer voor had moeten betalen.

De eilanden in de Middellandse zee zijn een goed idee voor de winterzon. Ook de antillen zijn niet meer zo duur om te bezoeken als vroeger. Daarnaast zou je ook kunnen denken aan Thailand: Mooi weer en daarnaast ook nog eens een erg boeiende cultuur (en lekker eten)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Tunesie of Egypte, en als je last minute durft te boeken kun je de wereld rond voor een appel en een ei!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tenerife (wat ons betreft het gebied wat Costa Adeje
heet) is ook heerlijk in februari, of vallen alle Canarische eilanden af ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je naar Curacao gaat kom je mij daar wel tegen.

Curacao is vrij klein en dat kan je in 2-3 dagenw el redelijk bezoeken. Maar dan kan je 2-3 dagen door naar Bonaire en daar met scooters het eiland rond.

Een mooi warm weer bestemming met cultuur die verbonden is aan onze geschiedenis en in Februari al heel betaalbaar. (Vorig jaar voor 800 pp er 10 dagen gezeten inc auto)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Fuerteventura - veel zon, en ook genoeg te zien mits je niet van de grootschalige toeristenvallen houdt.

Egypte - spreekt vanzelf.

Libanon - van strand tot sneeuwbergen, woestijnen, oeroude steden, invloed van veel culturen.

Indonesië - ben er zelf geweest, uitermate boeiend land, ongelooflijk veelzijdig. Wel wat lang vliegen als je maar een weekje weg wilt - ik zou zeggen, blijf minimaal drie weken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Isla Margarita. Een super eiland met heerlijk weer en geweldige mensen. Leuke excursies en/ uitstapjes en niet duur. Bv. 2 euro voor 100 liter benzine.