Kan je na het zwemmen In Centerparcs Erperheide ziek worden ?

Kan het dat je in Centerparcs Erperheide in een tropisch zwembad gaat, dat je ziek wordt ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
3.4K

Antwoorden (8)

Zal niks met het zwembad te maken hebben, en al helemaal niet met centerpaecs. Kan komen door een allergie voor chloor, of dat je lichaam niet goed tegen de omschakeling kan naar een ruimte met hoge vochtigheid en warmte
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
natuurlijk, zeker als je zeer vatbaar bent voor ziektes en bacteriën
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ga al 4 jaar (7 keer per jaar) naar Centerparcs en elke Keer is mijn vriend of ik ziek !
Het kan zeker door mangelende hygiëne komen. Maar het zou ook aan andere dingen liggen kunnen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tuurlijk kun je daar ziek worden.
Iemand niest in je gezicht en je hebt het.
Maar het water word er elk uur gecontroleerd dus maak je geen zorgen, van het water zelf word je niet ziek. (je kan hoogstens een overgevoeligheid van het chloor krijgen)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeker kan dat. Maar dat kan ook al als je niet zwemt maar alleen aan de kant zit. Of in je huisje blijft. Of helemaal niet naar CP gaat. Je kunt altijd en overal op elk moment ziek worden, maar de kans dat er verband is met dat zwembad is zeer klein. Zwembaden letten op hygiene, en controleren daarop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je zo'n vraag stelt, mag je er wel even bij vertellen wat de klachten zijn.
Als je overgevoelig bent voor het chloor in het zwembad kan het zijn dat je slijmvliezen geïrriteerd raken en dat je nog een hele tijd loopt te snotteren, en daar dan een infectie bij krijgt. Zo gaat dat bij mij tenminste meestal als ik in een binnenbad gezwommen heb.

Dus als je denkt dat je overgevoelig bent voor chloor: niet meer in het zwembad gaan. Dat is dikke pech en daar doe je niks aan, en daar kunnen ze bij het zwembad ook niks aan doen. Er zijn tegenwoordig wel zwembaden die zonder chloor hygienisch gehouden worden. Je zou eens kunnen proberen of je daar beter tegen kunt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor, dat kan.

Je kan ook ziek worden
* na een rit in de trein
* na het zwemmen in zwemparadijs Brabant
* tijdens een autorit
* bij het zwemmen in het plaatselijke zwembad
* na het eten van iets wat niet goed was
* ......

En niemand - behalve de dokter - kan jou vertellen
of het kwam van het zwemmen bij Centerparks.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat kan als je niet tegen gloor kan dan kan je oorontsteking krijgen en als mensen met t-shirts aanzwemmen dan kan je ook ziek worden maar ik ben er ook geweest en ik werd niet ziek