Ik ben homo en wil met mijn vriend op vakantie naar het buitenland, welk vakantielanden zijn allemaal (redelijk) homovriendelijk?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
9.2K

Het beste antwoord

Op zich kan een homoman of lesbische vrouw overal naar toe op vakantie. Het is alleen in veel landen niet veilig om openlijk homoseksueel gedrag te tonen. Er zijn landen waar homoseksualiteit door de wet verboden is, zoals Zimbabwe, Iran, Marokko en Egypte. Hoewel de overheid tegen toeristen vaak minder streng optreedt dan tegen inwoners, kun je daar toch beter je homoseksualiteit verbergen. Er zijn ook landen waar het weliswaar niet wettelijk verboden is maar waar de politie toch optreedt tegen homoseksueel gedrag. Als je niets doet dat erop wijst dat je een relatie met elkaar hebt (zoals hand in hand over straat lopen of zoenen in het openbaar), kan je op zich weinig overkomen.

Maar er zijn ook verschillende vakantieoorden die homovriendelijk of zelfs homospecifiek zijn. Een aantal Europese en Noord-Amerikaanse steden staan bekend om hun homovriendelijkheid (Berlijn en San Francisco bijvoorbeeld). In die steden is veel te doen voor homoseksuelen. Ook op bepaalde Griekse eilanden kun je als vrouwen- of mannenstel gerust op een tweepersoonsbed rekenen, en verschillende homo- en lesbische stellen zijn vakantieboerderijen of pensions begonnen in bijvoorbeeld Frankrijk, Spanje en Portugal. Er zijn specifieke reisgidsen voor homoseksuelen en in sommige algemene reisgidsen staan ook hotels of pensions vermeld die gay friendly zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

Turkije bodrum is wel leuk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rusland moskou is ook aardig homo vriendelijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iran?

nee, grapje..
Berlijn kan je wel DE homostad van de wereld noemen en er is best veel te zien.
Het vliegen er naartoe is praktisch gratis als je beetje goed zoekt ;-)

Toegevoegd na 21 minuten:
Amsterdam is trouwens ook heel geschikt ;-)

En als je het iets verder zoekt: Cancun in Mexico.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+, eindelijk een normaal en goed antwoord! Berlijn is trouwens voor homo EN hetere leuk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou...Tehran heeft een echte home scene. Een beetje underground, dat dan weer wel.
Veel Westerse landen zijn in mijn beleving vrij homovriendelijk.
Wil je echt nog een stap verder kan je eens denken aan bijv. Gran Canaria, Florida (vooral Ft. Lauderdale, Key West), California (vooral San Francisco, Palm Springs), of steden als London, Berlijn, Barcelona.
Utrecht
13 jaar geleden
Vooral eilanden zijn vaak homovriendelijk (vraag me niet waarom): Ibiza, Mallorca, Curacao etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet naar afrika gaan, daar wordt je gelynched.
San Fransisco heeft een bloeiend gay night life.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gay reisinformatie voor meer dan 25 bestemmingen in Europa, van homo's hotspots, zoals Barcelona en Madrid, Londen en Berlijn, Rome en Parijs naar minder bekende bestemmingen, zoals Keulen, Granada en Bilbao.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Madrid heeft ook een hele leuke uitgaanswijk speciaal voor homosexuelen.
Maar wat ik nog wilde toevoegen naast het bovenstaande, in sommige aziatische landen wordt niet zo scheef naar homosexuelen gekeken. In Thailand zijn best veel mensen daar gewoon open in op straat bijvoorbeeld. Daar wordt niet zo strikt en moeilijk gedaan over dit soort zaken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben al in heel veel landen van de wereld geweest en altijd zonder problemen. De vraag is eerder wil je naar een stad met een bruisende scene of maakt dat niet uit? Zelfs Arabische landen zijn geen probleem. Daar vindt men het heel normaal als 2 mannen samen reizen en hun vrouw en kinderen thuis laten. Noem daar alleen het woordje homoseksualiteit niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Spanje: Ibiza en Sitges
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amsterdam is bruisend in Nederland , en in Brazilie , Frankrijk en Thailand heb ik er veel zien lopen . Men doet er daar niet moeilijk over zo te zien .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga zeker niet naar verenigde staten of egypte. Ik ben in turkije geweest en dat is (denk ik) het mooiste vakantieland maar ik weet niet of het homo vrij is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Homo vrij? Even te snel getypt zeker? :P
Scandinavië. Maar misschien heb je meer een zonvakantie in gedachten?

Om de een of andere reden lijkt Italie me ook aardig homovriendelijk, maar ik weet niet of dat terecht is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
IBIZA absoluut!