Als een boekingskantoor je reis annulleert (die betaalt is) wat zijn dan je rechten?

1 maand na boeking is onze vlucht geannuleerd. Nu kan ik geen goedkope reizen meer boeken. Het is een reis waar we al lang naar uitkijken (naar familie) en we willen echt die week naar die bestemming (voor dat bedrag!). Wat zijn onze rechten en waar kan ik dat vinden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
1K

Het beste antwoord

Ze zijn in ieder geval verplicht een alternatief te bieden, wanneer je daar niet op in kunt gaan (lijkt me niet gek in dit geval) dan moeten ze je geld terug geven en hier ben ik niet zeker van maar is na te zoeken een bedrag als compensatie.

Dat laatste zou ik zeker even nazoeken, misschien is het genoeg om een via een andere reisagent wel te gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor jouw antwoord.
We hebben inmiddels bij een ander een vlucht geboekt maar zijn wel € 400 meer kwijt. Daarvoor heb ik een klacht bij de Geschillencommissie Reizen ingediend. Hoop dat we dat geld gecompenseerd krijgen. Zou te gek zijn als bedrijven dit zomaar kunnen doen zonder sanctie.

Andere antwoorden (2)

Of ze moeten een vervangende reis aanbieden, of je krijgt je geld terug
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je een pakketreis (vlucht en verblijf) geboekt of allen de vliegreis.

Is het boekingskantoor aangesloten bij de ANVR en SGR?

Heb je decreden van de annulering te horen gekregen? Heb je dit bij de luchtvaartmaatschappij bevestigd gekregen?

Is er een alternatief? Dag eerder of later?

Volgens mij heb je recht op teruggaaf van alle door jou gemaakte kosten. Dus vlucht boekingkosten en verzekereing. Plus claim op niet doorgaan van vlucht.

Hiervoor klacht indienen bij Euroclaim op Schiphol.