Wat gebeurd er met nooit opgehaalde bagage op vliegvelden?

Ik kan me voorstellen dat met duizenden reizigers per dag er een heleboel bagage achterblijft op vliegvelden.
Bagage waar contactgegevens op vermeld staan horen geloof ik binnen 48u bij de eigenaar terecht te komen. Maar wat als iemand geen label aan zijn koffer heeft gedaan?

Ik heb weleens gehoord dat bagage die nooit is opgehaald door de eigenaren wordt verkocht. Klopt dit?

Toegevoegd na 53 seconden:
gebeurd = gebeurt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
1.7K

Het beste antwoord

Bagage die na 3 maanden nog niet is opgehaald wordt geveild bij veilinghuis De Eland

Koffers worden gebundeld en per container verkocht. De richtprijs voor een rolcontainer is 100 tot 200 euro. De inhoud van de koffers is een verrassing.

http://www.deeland.nl/

Toegevoegd na 5 minuten:
de richtprijs is ondertussen 200 tot 300 euro per kar (en die kar moet je teruggeven) ,maar de verrasing is er niet minder om.

10 april is de eerst volgende veiling.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuk!
Kimath
13 jaar geleden
Daar heb ik wel eens een artikel over gelezen, erg grappig :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jeetje, een hele openbaring voor mij wat er allemaal geveild wordt! Ik ga gelijk kijken hoe ik mee kan doen haha! +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh wat leuk en spannend! Want wat tref je :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
is wel illegaal, tenzij ze alles wat persoonlijk is en wat mogelijk kan herleiden tot de eigenaar door de scredder is gehaald.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lijkt me sterk dat er uberhaupt iets inzit wat naar de eigenaar kan leiden anders was de koffer daar wel..

Andere antwoorden (2)

Die wordt na een tijd je via een veiling verkocht
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar wordt dit dan geveild en hoe kom je voor zo'n veiling in aanmerking? Lijkt me wel spannend :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je maakt een grapje?
Volgens mij word het eerst enkele dagen bewaard, en daarna vernietigd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Enkele dagen? Dat lijkt me sterk..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+!
Dit was laatst nog op tv, een kleine reportage over iemand die een kar vol met koffers had gekocht voor een prikkie.
Ik geloof dat zo'n veiling eens in de paar maanden is, vraag het eens aan de luchthaven.
ronron1212
13 jaar geleden
Rintie ik maak geen grapjes
de site is door de volgende beantwoord
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh, dat had ik zeker niet verwacht. Ik vind het meer iets voor Amerika. Ook dacht ik dat het slechts een week bleef liggen aangezien ik op vakantie was geweest, en 9 dagen later er achter kwam dat ik mijn handbagage met toiletspullen had vergeten. Helaas kon ik die niet meer ophalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Huh dat is dan wel weer raar. Je moet er ook nog snel bij zijn om je eigen spulletjes weer terug te krijgen voordat je ook naar de veiling kan voor je eigen bagage.
ronron1212
13 jaar geleden
Loeni waarom
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ ronron1212
Omdat je geen grapjes maakt? @ Pimmeisje
Ik ben er niet achter aan geweest, er zat hooguit 30 euro aan toiletspullen in. Zonde van de tijd.
ronron1212
13 jaar geleden
Hoe weet jij dat ik geen grapjes maak
ronron1212
13 jaar geleden
Je moet ook de reactie die Rintie schrijft ook eerst lezen LOENIE
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha gezellig hier :p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het mag niet worden geveild ivm privacy wetgeving. Het wordt opgeslagen en mestal na een jaar door de scredder gehaald. Vernietigd dus.
ronron1212
13 jaar geleden
Beste BoerBuitendij de koffer worden wel degelijk geveild kijk je nooit tv. Pas geleden nog op het journaal geweest
na enige tijd wordt het door schiphol aan een veiling. daar wordt het doorverkocht.