Hebben jullie dat ook dat je de voorpret van vakantie bijna net zo leuk vindt als de vakantie zelf?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou Pikkebaas, jij mag van mij wel een weekje er tussenuit ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Valt wel mee hoor, proost ;)

Het beste antwoord

Ja, voorpet is altijd leuk.
ik lees graag veel over de bestemming voordat ik er naar toe ga. Een beetje over de geschiedenis, een beetje over de plaatselijke flora en fauna en ik probeer ook altijd een leesboek te vinden dat zich daar afspeelt.

Maar toch kan er niets op tegen het daadwerkelijk op die plek zijn.

Vergeet trouwens de napret na thuiskomst niet, het bekijken van de foto's (wacht hier trouwens minimaal een maand mee. Doorgaans zit de bestemming direct na thuiskomst nog helder in je hoofd, de foto's halen het dan niet bij de beelden in je hoofd. Een maand later, als de beelden minder helder zijn, worden de foto's opeens weer eens tuk mooier), het verhalen over de vakantie...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Ja...

En dan heb ik heimwee naar een plek die ik nog nooit gezien heb... :-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jazeker!

Je had de vraag ook zo kunnen stellen: "Wanneer begint voor jou de vakantie". Iedereen schijnt hier anders op te antwoorden. Voor mij begint het al bij het idee. Daarna is het kopen van gidsen (als de Lonely Planet) ook weer een hoogtepunt. Het kopen van de vliegticket is weer een volgende mijlpaal, etc. Het zoeken van informatie op het internet vind ik ook al behoorlijke voorpret. Het aftellen van de dagen op het werk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voorpret is geld overboeken, koffers pakken, zinnetjes leren, in de rij staan, een vreemde je testikels laten betasten en stilzitten voor 8 uur...nee dank je...
Aankomen, je tas in de hoek gooien en voor het eerst op onderzoek uitgaan....dat is het beste gevoel!
En het ergste gevoel is de tas weer inpakken de laatste dag en wachten om weer terug te gaan....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jaaaaaaaaaaaa :)
wij gaan binnenkort naar Barcelona en ik heb voor de sfeer al 2 boeken gelezen van Carlos Ruiz Zafón (die spelen zich daar af) en tijdens het lezen zoek ik op google maps de straten en kijk op street view
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, absoluut niet. De pret begint pas als ik de deur achter me dichttrek en geen seconde eerder.
De tijd tussen de aankoop van het ticket en het moment van vertrek moet zo kort mogelijk zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
(antw van kip 1): Jaa zeker! Meestal staat maanden van te voren al vast waar ik naar toe ga op vakantie. Deze zomer wordt het Barcelona. Het weken lang zoeken naar het leukste appartementje en goede vliegtickets is in het begin wel leuk, maar na een heleboel zoekakties wordt ik het wel een beetje zat. Maar als dan eenmaal alles vast staat, het aftellen kan beginnen en je kunt je gaan verdiepen in alles wat te doen is in de omgeving.. dat is pas leuke voorpret! We gaan in augustus, maar ik weet nu al wat ik graag wil zien daar, welke bussen we moeten nemen, hoe je naar bepaalde punten moet lopen vanaf ons appartement en wat de moeite waard is om te zien. Ik vraag iedereen in de omgeving die er wel eens is geweest om tips en ideeën en lees boekjes door. De voorpret is daarom bijna net zo leuk als de vakantie zelf. Bijna.. want die 8 dagen vakantie is natuurlijk waar alles om draait..:) Trouwens, mn koffer inpakken vind ik niks aan en er zo lang mee moeten slepen ook niet:p
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en wat vindt kip 2 hiervan?
Ja absoluut, je maakt de reis al in gedachte, je maakt een meeneemlijst, je bestudeerd de kaart en je verdiep je over de omgeving, je leest een boek over het land of de streek. Je ziet het land voor je en je hebt zo`n zin in de reis dat je bijna het land al ruikt.