Wat is typisch Hollands en leuk om te laten zien aan mensen uit het buitenland in een weekend?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
5.2K

Het beste antwoord

Zaanse schans,Kinderdijk mocht je in de buurt ervan wonen

Toegevoegd na 1 minuut:
Rondvaart door de Amsterdamse grachten

Toegevoegd na 2 minuten:
Volendam en Marken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (20)

Ewrtensoep :)

Toegevoegd na 5 minuten:
Oh wacht je bedoelt bezienswaardigheden ? Dan is misschien Madurodam heel nederland in het klein:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
boerengolf bij de boer, langs een nog gebruikte molen en dan afsluiten met een berenburger :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de moslim tsunami in almere gevolgd door een prrettig gesprek met henk en ingrid... veel nederlandser kan het niet wat ik vooralsnog begrijp.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vind jij dat of denk jij dat de Nederlanders dat vinden?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik bepaal niet wat nederlands is...
Ligt aan het weer.
Ik heb de afgelopen jaren regelmatig buitenlanders in de zomer over de vloer gehad.
Giethoorn is dan echt een aanrader.

Een hele dag op het water: punteren of in een fluisterbootje, een drankje op het terras en na afloop pannenkoeken eten bij het pannenkoekenhuis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Top! +1
Deltawerken & Bollenvelden,wanneer de laatste in bloei staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik geef mensen als die geintreseerd zijn een bezichteging hollandse water werken oude en nieuw bestaande uit kinderdijk de sluizen vh amsterdam rijn kanaal bij nieuwegein het noorzee kanaal,delta werken de stuwen in de lek bij wijk bij duurstede en dat soort dingen dan ben een hele dag aan het toeren en het is voor veel mensen echt iets aparts
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt er aan waar ze vandaan komen.
Mensen uit een land met veel bergen vonden de kale, vlakke polders geweldig.
Ook de afsluitdijk blijft een ervaring om overheen te rijden, met ook het bekijken van het monument.
Giethoorn is mooi met de slootjes e.d, Volendam, Kinderdijk,enz.
Kijk eens op onderstaande link.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een z.g. 'Molentocht' doet 't altijd goed. Vooral als je ze ook nog vanbinnen kunt bezichtigen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
- Rondvaart maken? Kan in veel steden zoals Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Groningen, Delft, Leiden, Den Bosch, Giethoorn, Gouda, Amersfoort.
- De Zaanse schans laten zien?
- De red light district Amsterdam?
- De Bazaar, Purmerend?
- De Albert Kuypmarkt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oei, typisch hollands en toch leuk? De bollenvelden, coffeeshops, fierljeppen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je het niet meteen zoek in de standaard attracties:

Terrasjescultuur snuiven in een mooie oude binnenstad zoals die van Utrecht, een wandeling maken in het bos om de hoek, eten in een pannenkoekenhuis, een mini-brouwerij bezoeken, een werkende kaasmakerij bezoeken, het Van Gogh-museum, een stukje met de trein en dan een OV-fiets huren en een stukje knooppuntenroute fietsen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aan tafel gaan zitten om te eten en zeggen tegen die mensen: "Hier heb je de afstandsbediening, kijk maar tv. Willen jullie wat drinken?"

Nee effe zonder grap. Het is erg breed en vaak ook nog omgevingsgebonden. Richt u op dingen die in hun land er niet zien of juist totaal anders is. Dat kan een haven zijn, een kaaswinkel / makerij, klompenmakerij of een uitstapje als Madurodam / Duinrel / Efteling!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Madurodam, De rosse buurt, Madame Tussaud, Rondje Amsterdam mag eigenlijk niet ontbreken. Het Zuiderzee Museum, waar alles nog authentiek is zoals men vroeger leefde, De deltawerken in Zeeland... Het uitgaans leven in Amsterdam...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt aan waar je woont. Martini Toren, Musea, viskraampjes, verse wafelkraampjes, kerken,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het strand met de strandtenten (consumptietenten) die je bijna tussen elk paalhoofd aantreft. Die paalhoofden zijn op zich al een bijzonderheid, die kom je nergens anders zo dicht op elkaar tegen, net als de slaaphuisjes op het strand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
TV Serie: Flodder
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In 2012 is er weer een Floriade (Wereldtuinbouwtentoonstelling) waar veel buitenlandse toeristen heen gaan. Vindt deze keer plaats in Venlo van april tot oktober.

Toegevoegd na 3 dagen:
Als je Amsterdam bezoekt, vind ik het Anne Frankhuis wel een must-see
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ritje met de stoomtrein Hoorn-Medemblik of op het miljoenenlijntje in Limburg (net waar je woont).

De grotten in Valkenburg

Het buitenmuseum in Enkhuizen

Slenteren door plaatsen met een mooi oud centrum : Zwolle, Deventer

Sfeer van het Ijsselmeer: Volendam, Marken, boottocht, paling, verkleedkostuums

Rondje Zeeland met de Zeelandbrug, Veere. Neeltje Jans met en kijkje in de stuwen

Rit over de Afsluitdijk

Zóveel moois in ons land!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Friese 11 steden in combinatie met een rit over de Friese weggetjes.
Appingedam, (als die vaart) boottocht Appingedam - Ten Post en eventueel door naar Groningen over het Damsterdiep.
Slingerweg langs het Damsterdiep van Ten Post naar Appingedam via o.m. Winneweer, Garrelsweer en Wirdum.
Bij de Groningse en Friese waddenkust, o.m. Noordpolderzijl, Paessens Moddergat en Zwarte Haan.
Bustocht van Rotterdam naar Gouda via o.m. Gouderak langs de Hollandse IJssel.
Bustocht van Rotterdam (Zuidplein) naar Utrecht via o.m. Kinderdijk (bij molens even uitstappen).
Griendtsveen, veendorp tussen Helmond en Venlo.

Toegevoegd na 3 uur:
Oude steden, zoals Alkmaar, Utrecht, Groningen, Leiden, enz.
Oude stadjes en dorpen, zoals oud Vreeswijk (tegenwoordig onderdeel van Nieuwegein), Heusden, Batenburg, Ravenstein, Heusden, Woudsend, Balk, Kollum, Garnwerd, Winsum (Gr.), enz.