Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat is het verschil tussen bigfoots en skieen

ik mag dit jaar kiezen wat ik ga doen wintersport maar ik zie het verschil tussen bigfoot en skie niet echt in want volgens mij is het enige verschil dat bigfoots kleiner zijn dan skies maar gaan ze dan ook automatisch harder en sneller de piste af?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Bigfoots zijn kleine ski's. Je gebruikt ze zonder behulp van skistokken. Je kunt er mee draaien (vrijwel) zonder de techniek die je nodig hebt bij het normale skiën .... (dus je skistok planten, het door je knieën gaan, draaien terwijl je weer omhoog komt).
Je gaat er sneller mee dan met normale ski's, wat het gevaarlijker maakt wanneer je ze nog niet echt onder controle hebt (botsen tegen anderen of een boom).

Toegevoegd na 10 minuten:
Ik heb zelf al een aantal jaren niet meer geskied, maar zit nu even te lezen op een site waar alle vormen van skiën uitgelegd wordt en lees daar dat je tegenwoordig ook 'snowblades' hebt ... deze zijn beter onder controle te houden dan de bigfoots.
Misschien ook een optie om te overwegen?

Zie link: http://www.funblades.nl/index.php?page=info&action=Wat is Snowblading??
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

bigfoots zijn kleine ski's. Bigfoots gaat harder en is moeilijker. Als je voor het eerst gaat skiën zou ik op normale ski's gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bigfoot gaat LANGZAMER dan gewone ski’s. Hoe langer de ski’s hoe sneller.
(Lees meer...)
een jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding