Wij overwegen Egypte te bezoeken halfweg juli. Is dit aan te raden qua klimaat/temperatuur?

Wij zouden 4 dagen nijlcruise doen + 3 dagen Cairo

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De beste tijd om Egypte te bezoeken is nu. Het is daar nu aangenaam warm en langer licht.

Het beste antwoord

Dit is het klimaat in Egypte per maand (gemiddeld): http://www.travelmarker.nl/bestemmingen/afrika/egypte/klimaat/temperatuur.htm

Toegevoegd na 1 minuut:
In juli zijn de temperaturen als volgt (min-max):
Alexandrië: 22-29 C
Cairo: 21-35 C
Hurghada Sharm El Sheikh: 22-39 C
Luxor & Aswan: 23-40 C
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het is daar zeer heet in de zomer en de kans op voedselvergiftiging neemt toe door de hitte. Het kan 40C worden. Er zijn genoeg mensen die er heen gaan tijdens de zomermaanden, dus het kan, maar of het prettig is, is een tweede. Vraag jezelf af hoe goed jullie tegen hitte kunnen.

Toegevoegd na 8 minuten:
Vooral in Cairo zal je de hitte nog meer ervaren omdat er weinig wind is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Egypte halfweg juli..

...het feit dàt jullie je dit afvragen
en aangenomen dat jullie Nederlanders zijn,
geeft mij enige indicatie.

Uit ervaring, met meerdere zuidelijke en Afrikaanse landen..zou ik zeggen :

Niet Doen !

April/Mei .. als je de lente bloemen niet wil missen,
ofwel .. Oktober/November.

Goede reis en een Goede gezondheid gewenst