hoe oud moet je zijn voor op hotel te gaan ik ben namelijk 15 en wil met mijn vriendje een weekend op hotel gaan

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
106.7K

Het beste antwoord

Onze dochter was 15 jaar en haar vriendin 16 jaar zij hebben samen in een hotel gelogeerd in spanje 15 dagen geen probleem.
Wel geboekt door een volwassen persoon ik heb even contact gehad met de reisorganisatie of leeftijd een probleem is nee dus in dit geval.
Neem contact op met het hotel waar je wilt gaan logeren en vraag naar de voorwaarden van het hotel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Zolang een van jullie minderjarig (-18 jaar) is kun je zelf geen hotel boeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe oud is je vriendje? 15 is jong! Allebei zo jong wordt een probleempje, denk ik. Mogelijk vragen ze je ID aan de balie?

Ik weet niet of er een minimum leeftijd aan is. Minimaal 16, denk ik.

Je weet het ongetwijfeld, maar je kunt op jouw leeftijd ook een heleboel adere leuke dingen doen. Chillen met je vrienden, naar de bios, pizzeria, discotheek...

Toegevoegd na 4 minuten:
Lees net op een site van Universiteit Antwerpen:

Als ik je vraag echter interpreteer als "Vanaf welke leeftijd kan ik zelfstandig een hotelkamer huren?" vinden we het antwoord wel in het Burgerlijk Wetboek. Om een contract te kunnen sluiten moet je handelingsbekwaam zijn. Dit wil zeggen dat je de bekwaamheid moet hebben om rechtshandelingen te verrichten. Uit art. 1123 en 1124 B.W. volgt dat minderjarigen (-18jaar) onbekwaam zijn om contracten aan te gaan. Strikt genomen kan je dus pas vanaf je 18 een hotelkamer boeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb ik allemaal al gedaan ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat geeft niet..is vast wel voor herhaling vatbaar :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mijn broer is 17 en hy is met zijn vriendin vn 17 op hotel geweest ?
kan dat opeen wel dan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien oogt iemand van 17 ouder dan iemand van 15.
Maar als je alle antwoorden betwijfelt, waarom stel je de vraag dan? Bel een hotel, dan weet je het zeker.
Probeer het in een jeugdherberg (Stay Okay)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoewel je minimaal 18 moet zijn om zelfstandig een kamer te boeken, is het geen enkel probleem om met je 15e een weekendje in een hotel te zitten. Je moet alleen je ouders inschakelen om de kamer te huren.