Ik ga oud & nieuw vieren met mijn vriendin in Rome, verblijf 5 nachten. Iemand nog leuke tips om te bezoeken of te doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
2.8K

Het beste antwoord

Zoek het beeld van Remus en Romulus!
http://nl.wikipedia.org/wiki/Romulus_en_Remus

de Trevi-fontein
http://nl.wikipedia.org/wiki/Romulus_en_Remus

het Vaticaan. Is al eerder genoemd, maar echt, zo groot en zoveel te zien. Wandelschoenen aan!

De gezelligheid rond de Spaanse trappen. Veel hele leuke eettentjes in de buurt. Ga vooral die eettentjes in waar je veel Italianen ziet zitten. Daar is het goed!

Stukje lopen over de Via Appia
http://nl.wikipedia.org/wiki/Romulus_en_Remus

En let goed op je tas. In zicht houden. Voral n de drukte.

Goeie reis en heel veel plezier!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Neem een kijkje op de site van Droomplekken.nl

Klik op onderstaande link. Rechts in beeld staan maar liefst 31 leuke dingen om te doen in Rome.

http://www.droomplekken.nl/italie/rome/doen.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zeker het vaticaan..erg mooi en het colosseum...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sowieso de Sint Pieter beklimmen. BeKLIMMEN ja, het is een hele tocht.
Forum Romanum vond ik heel interessant en wij hebben nog een dagje een uitstap gemaakt naar Pompeii. Dat ligt heel ver naar beneden bij Napels. Desalniettemin zeker de moeite waard.
En natuurlijk Colosseum enzo, Vaticaanstad (heel veel kunst, ook als je daar niet zo bekend mee bent zul je vast een aantal dingen herkennen als David en de Laocoongroep. Als je het ziet, weet je wel wat ik bedoel).
Misschien moet je eens kijken op de volgende bij de bron.
Veel plezier daar :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vanaf een uur of 9 's avonds begint het nachtleven op de Spaanse trappen, waar mensen uit de hele wereld gaan zitten om lekker te praten en muziek te maken. Aanspraak gegarandeerd! Alcohol mag officieel niet genuttigd worden op de trappen, maar toch hebben veel mensen een fles bij. De politie houdt echter streng toezicht, dus pas op! Wat later op de avond is Campo de'Fiori een optie, maar in de meeste kroegen op dit plein overheersen wel de luidruchtige Amerikaanse studenten, en daar moet je van houden... Leuker is de wijk Trastevere, aan de andere kant van de Tiber. Leuke kroegen, en ook nog eens goedkoper dan in het centrum! Dit is een populaire wijk onder de Italianen zelf. Een tip: eten kan in deze wijk ook hartstikke goedkoop en gezellig!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De wijk trasteverre in Rome is echt de moeite waard! Zeker om daar s'avonds uit te gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit zijn een paar leuke plekken: het Colloseum, de St. Pieterkerk, het Pantheon, de boog van Constantijn en de Villa Madama
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ben reeds rome bezocht tijdens een 3daagse citytrip en heb als leidraad "het bernini mysterie" van dan brown, dat zich volledig in rome afspeelt, genomen
alle toeristische trekpleisters komen er in voor en je let op details die je anders over het hoofd ziet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
erg indrukwekkend is toch wel vaticaan museum(allergrootste kunst collectie ter wereld) met als absolute hoogtepunt sixtijnse kapel. ik ben geen kunst kenner of liefhebber maar daar wordt echt stil van...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weetje ik ben zelf ook in Rome geweest het was er echt prachtig ik beveel je aan om vooral naar het Colosseum te gaan waar dichtbij ook het Forum Romanum staat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Santa Maria della Concezione dei Cappuccini!

Als je het niet te creepy vindt, tenminste. Ik vond het persoonlijk erg indrukwekkend. Het is een heilige kelder eigenlijk, waar alles versierd is met botten en skeletten. Een bizarre en ongelofelijke ervaring.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neem een goed hotel en een fijn bed en kom er 5 dagen en nachten niet uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De fascistische architectuur in de wijk Eur !