ik wil vrijwilligerswerk gaan doen iemand een idee?

ok ik word woebsdag 17 en wil graag in de zomervakantie vrijwilligerswerk gaan doen in afrika nu heb ik al eens rondgezocht maar bij de meeste moet je evenveel betalen als je op vakantie gaat naar afrika en ik als 17 jaarige heb niet echt een vetpot aan geld op mijn rekening iemand een idee waar ik toch vrijwilligerswerk kan doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (9)

Begin gewoon eens met werk in Nederland, daar zitten ook genoeg mensen en dieren op hulp te wachten.
Oke het klinkt niet zo spannend, maar kan even leuk zijn. Intussen heb je weer een jaartje langer om te sparen voor Afrika
13 jaar geleden
Probeer het eerst eens in Nederland. Unicef heeft hier ook veel vrijwilligers nodig. Wel heel goed van je!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Informeer eens bij de EO. Er zijn veel protestante organisaties die vrijwilligersprojecten in het buitenland hebben en misschien weten ze het daar.
Informeer ook eens bij Max Maakt Mogelijk of bij de Zonnebloem of bij Wilde Ganzen. Of kijk op hun sites of ze ook met vrijwilligers werken.
13 jaar geleden
Bij CNV jongeren, meedoen aan leuke projecten.
NJR (jeugdraad)
Kunt vragen bij jouw in je woonplaats of zij iets weten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb zelf vrijwilligers geworven voor CRC Child Rescue Centre in Kenia. Kijk maar eens op hun website. Hier worden HIV geinfecteerde kinderen, straatkinderen en weeskinderen opgevangen.
Je kan d.m.v. klusjes en sponsering je ticket bijelkaar sparen.
Sukses
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor een uitgebreid overzicht van de plaatsen waar je vrijwilligerswerk kunt doen zie onderstaande link.

Het kan misschien nog wel wat lastig zijn omdat je 17 bent en niet ieder project 17 jarige toelaat (pas bij 18).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer het eerst in Nederland! Dat lijkt mij verstandiger, wel een goed idee!
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oef...ik ben niet de enigste. Ik ben onlangs 17 geworden en ik heb al het internet volledig afgeschuimd, op zoek naar leuk vrijwilligerswerk. Maar jammer genoeg is er meestal een minimumleeftijd van 18 jaar. Ook het geld dat je zou moeten geven is soms schandalig. Van die prijs zou ik naar Spanje kunnen reizen en 2 weken in een 3 sterrenhotel verblijven.

Ik hoop dat je iets passend vindt, laat mij iets weten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb zelf goede ervaringen met United Action for Children, goede organisatie en betaalbaar. Ik heb vrijwilligerswerk gedaan in Kameroen. Geweldige belevenis. Laat je niet tegenhouden door mensen die zeggen dat je in NL moet blijven. Verbreed je horizon en trek lekker de wijde wereld in!