hoe zeg je tegen een vriendin dat ze niet mee mag op vakantie met jou vriendinnen?

zie tekst

Toegevoegd na 7 minuten:
Ze is erg dominant! ze nodigt haarzelf uit, en ze kan niet tegen afwijzing, en snel boos reageren, en ze is het zusje van mijn vriend! wat een drama he

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
11K

Antwoorden (11)

au.....zeg dat jullie liever zonder haar gaan.
dat dit niets persoonlijks heeft te betekenen,maar dat dat jullie denken dat ze er anders toch niks aan heeft als ze wel meegaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zeg dat e het toch niet leuk zou vinden met je andere vrienden! wees gewoon straight to the point.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou als ik jou was het er niet over hebben tenzij zij er zelf specifiek naar vraagt. Dan zou ik antwoorden dat ze niet mee mag met de daadwerkelijke reden waarom ze niet mee mag (ik weet de reden namelijk niet).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon recht toe recht aan, weet ze meteen hoe de vork in de steel zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ten eerste: Is het wel een vriendin als ze niet mee mag op vakantie? ... Als het wel een vriendin is, maar je niet met elkaar op vakantie wil, dan heeft dat vaak te maken met verschillende ideeën van vakantie (de één wil ruig stappen en de ander cultureel stadjes bezoeken). Dan is het heel makkelijk om iemand te zeggen dat diegene niet mee mag: "We hebben verschillende verwachtingen."

Een 'slecht' bericht aan iemand anders geven heeft de volgende componenten:
- de klap uitdelen
- uitleggen
- begrip/empathie tonen (want je afgewezen voelen, is nooit leuk)

Je kan iets in de trant zeggen van:
- "Wij hebben er over nagedacht en willen graag met ons groepje op vakantie zonder jou.
- Want... onze verwachtingen van vakantie zijn niet hetzelfde? wij zijn meer kennissen dan vriendinnen? wij liggen niet op dezelfde lijn met elkaar? onze karakters verschillen te veel?
- Ik begrijp dat je het vervelend vindt dat je niet mee mag, het ligt niet aan jou als persoon, maar we vinden je niet in het groepje passen, dus sorry, maar we hebben het zo besloten."
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewoon eerlijk zeggen dat je ook eens alleen wat wil doen met je andere vriendinnen. en dat dat al lang zo was afgesproken om met hun een keer wat mer zijn 3en te doen.
verder hoef je dat helemaal niet uit te leggen. dit is jou eigen ding.

verder kan je wel afspreken dat je binnenkort met haar ook iets leuks gaat doen, dat jullie samen even een dagje weg gaan ofzo.
maar deze vakantie is gewoon voor je andere vrienden.

begin niet met allemaal smoesjes of er lang om heen draaien, dan word het alleen maar erger.
wees gewoon kort en duidelijk.
13 jaar geleden
dominant of niet... gewoon zeggen dat jullie geen behoefte hebben aan haar gezelschap..
dat jullie verkering hebben met zijn 2e en niet met zijn 3e ..
ben eerlijk, zeg wat je denkt, als je t nu niet indamt blijft ze de rest van jullie leven dominant...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan ook een reden verzinnen, dat ze bijvoorbeeld niet mee mag van je ouders ofzoiets
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou een smoes verzinnen, want de waarheid zal haar flink van streek brengen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zeg dat je wat tijd wilt doorbrengen samen met je vrienden. en zeg vervolgens tegen haar, dat ze ook leuke dingen moet gaan doen met haar vriendinnen.

en zeg haar bijvoorbeeld ook dat je liever niet hebt dat ze meegaat, omdat jullie gewoon als vrienden groepje willen gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
van iemand die zo dominant lijkt en zichzelf uitnodigt, denk ik een beetje: is dit niet een houding en is dit juist een heel onzeker persoon?

maar goed zo laat je niet weten dat ze niet welkom is.
als het een vakantie is waarvoor je iets moet regelen, negeer je gewoon het feit dat ze zichzelf uitnodigt en je regelt wat je moet regelen, ZONDER haar.
Als ze het vraagt.... dan kun/moet je antwoord geven.
Dan zou ik het gewoon eerlijk zeggen, of als je niet zo eerlijk wilt zijn zeg je. sorry het is nu al rond misschien overwegen we het voor volgend jaar OK?
amigo