Reisdocument/Visum: Turkije. Welk reisdocument is toegestaan? Paspoort of ID kaart? (kind 15 jaar)

Kind staat nog bijgeschreven op vaders paspoort,
maar gaat nu zelf de benodigde documenten aanschaffen.
Wat heeft het kind minimaal nodig als reisdocument?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
1K

Het beste antwoord

als je kind 14 is krijg je van de gemeente waar kind woonachtig is een ID kaart. Dat is voldoende.
Bij het binnenkomen moet je je paspoort of ID kaart laten zien. Bij een ID-kaart krijg je een velletje papier met daarop een zegeltje en een stempel.

Dat is een belangrijk papiertje. Je moet dat wel goed bewaren hoor, want als je weer terug gaat moet je het weer laten zien bij de douane of soms inleveren. Stel dat je een dagtrip gaat maken naar Samos (Gr), dan moet je het ook bij je hebben. Land uit, land in. Omdat je dan weer terug in Turkije.

Leuke vakantie toegewenst!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat velletje met dat stempeltje is je visum en dat krijg je niet, dat moet je betalen - kost je 15 euro, zie mijn antwoord hierboven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, klopt helemaal HJMCH. Maar omdàt je het al gezegd had, wilde ik geen dubbele info neerzetten. Maar mogelijk lezen andere mensen het en denken ze dat het voor niks is. Dat is dus niet zo. Wij betaalden overigens 10 euro, maar dat is al langer geleden. Nu is het 15.
Bedankt voor je reactie!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt, ik betaalde ook eerst 10 euro (mijn man, die de britse nat. heeft, betaalde toen ook al 15 euro - nu is dat gelijkgetrokken, allebei 15 euro

Andere antwoorden (2)

Een ID kaart is voldoende voor Turkije - zie link ministerie van Buitenlandse zaken hieronder

Toegevoegd na 2 minuten:
een visum koop je in Turkije zelf, à 15,00 euro direkt bij aankomst bij de douane (verplicht)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als het goed is heb je al een id kaart voor je kind van 15 jaar. vanaf 14 jaar is dat verplicht. je hoeft dus geen nieuw dokument te halen voor hem. deze is gewoon geldig.