Ik wil graag samen met een vriendin op vakantie naar curacao, hoe vraag ik dat het beste?

Mijn oom en tante gaan elk jaar weer naar curacao. Ze huren daar dan een huis en een auto. Ik ben de afgelopen 5 jaar samen met mijn ouders naar mijn oom en tante gegaan en heb het zeer naar mijn zin.
Aanstaand jaar (2011) is het mogelijk dat mijn ouders niet kunnen ivm hun werk. Nu dacht ik 'nou dan ga ik wel alleen' alleen ik bedacht mij gisteren, dat ik vliegangst heb.
Ik zou het fijn/gezellig vinden als mijn beste vriendin meegaat. Maar mijn ouders zijn snel bezorgd en best wel streng, dus hoe vraag ik dat het beste?
(ik ben 16 jaar.)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
1K

Antwoorden (6)

"papa, mama, als jullie mij nu een nieuwe telefoon geven, dan kan ik jullie elke dag bellen of smsen als ik met oom piet en tante vera en vriendin juultje, op curacao zit.
goed plan he pa en ma?
mag het, pleaseeeee"

zo zou je het kunnen doen, vraag je ze meteen 2 vliegen in 1 klap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik van nu af aan mijn bord leeg eet, mogen we dan mee op vakantie?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag oom piet en tante truus of zij het aan je ouders kunnen vragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je bent zestien ,waarom zou het niet mogen? of bedoel je dat je ouders beide tickets moeten betalen? nee toch? Zolang je kunt aantonen dat je een verantwoordelijke meid bent, maak je een goede kans. Je kunt anders tot een compromis komen, door een alternatieve vakantiebestemming te verzinnen met je vriendin, iets wat dichterbij is. De Nederlandse Antillen is immers wel 13 uur verderop vliegen, kan mij voorstellen voor je ouders dat dat voor hun gemoedstoestand behoorlijk buiten bereik is. Vraag het, maar sta ook open voor hun " gemaar" , je bent in ieder geval ruim op tijd met vragen, succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op de eerste plaats je oom en tante inschakelen.
Vinden die het goed en juist wel gezellig dat jij daar met een vriendin komt logeren?
Misschien kun je er voor zorgen dat zij jouw uitnodigen ..."en neem dan gezellig een vriendin mee".

Op de tweede plaats de vriendin en haar ouders checken. Zou zij dat wel mogen? En kan zij dat betalen, of haar ouders? En komt het uit met hun vakantie?

Op de derde plaats zorgen dat je weet waar je het over hebt: wat kost een ticket en verblijf, wie betaalt dat, welke maatschappij vliegt er en wanneer etc. Zorg dat je ouders weten dat jij in staat bent tot een volwassen voorbereiding.

Dan kun je met al die informatie naar je ouders.
Dan sta je sterker in je onderhandelingen.

En als het dan toch helemaal niet mag:
Zorg dat je een leuk alternatief achter de hand hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag het gewoon.

Wellicht hebben ze er geen bezwaren tegen, of als ze streng zijn (zoals je aangeeft) vraag ze dan waar ze 'bang' voor zijn. Wellicht kun je hier goede afspraken over maken met ze.