Is de Business class alleen voor mensen die echt in de business werken of gewoon een sjieke naam? Toelichting SVP

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
3.6K

Het beste antwoord

iedereen mag business class reizen als je maar betaalt!!!!

Toegevoegd na 5 minuten:
De prijzen zijn echter zo vreselijk hoog (globaal 5-7 x de prijs van een tourist class ticket) dat het merendeel van de personen die er gebruik van maken, werknemers zijn waarbij hun baas het ticket betaalt.

Een transatlantische vlucht komt zo al gauw op 5000 euro, je moet echt zwemmen in het geld als je dat uit eigen zak betaalt, dan maar 10 uur iets krapper en drukker zitten denken de meeste mensen.

Voor mensen die "voor de zaak reizen" zijn er voordelen aan business reizen, er is vaker plek op de gewenste vlucht, vluchten kunnen makkelijker gewijzigd, de werknemer komt iets fitter aan enz enz.

In deze wat moeilijkere tijden laten echter ook steeds meer bedrijven hun personeel gewoon "tourist" vliegen.
amigo
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Het is voor mensen die er de prijs voor over hebben of het bedrijf waarvoor ze werken is bereid het duurdere vliegtarief te betalen om werknemers via 'business class' te laten vliegen.
In sommige gevallen dus gewoon het sjieke vliegen en in andere is de werkgever bereid om ervoor te dokken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Business Class is er voor iedereen die de extra attentie (van de stewards) nodig heeft en het zich kan veroorloven.

Het heeft op zich niets te maken met mensen die in een of andere business werken. De meeste zakelijke reizigers vliegen gewoon economie of soms in een tussenklasse waar ze toch de flexibiliteit hebben om vluchten te reschedulen.

Uitzonderlijk kan het voorkomen dat mensen business vliegen om hun status hoog te houden.

Business vliegen is vooral belangrijk indien het een lange vlucht betreft. Daar haal je het beste voordeel uit. Zaken reizigers kunnen dan rustig op de trip verder werken. (en dus de meer kost terugverdienen doordat ze productief bezig zijn.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe dichter je bij je vertrekdatum komt, hoe duurder de tickets zijn, dat zie je ook bij de ticketsites op internet.
De dag vóór vertrek 'moeten' vliegen maakt het ticket vaak bijna nét zo duur als een businessclass-ticket.

Met een business-class-ticket heb je een aantal voordelen :

je mag je vlucht zonder kosten wijzigen
in geval van verstoringen/vertragingen krijg je allerlei tegemoetkomingen (maaltijden, hotelovernachtingen, snelste overboeking naar een andere vlucht)
Aan boord meer rust, privacy, meer aandacht van het cabinepersoneel, omdat ze pp minder passagiers te verzorgen hebben, drie keuzes bij de maaltijden, een gedekte tafel met erg lekker eten met uitstekende wijnen, keuzes bij de nagerechten, altijd maar één mens naast je, meer beenruimte, stoelen die horizontaal kunnen om te slapen, meer bagage-toelage (30 kg, ipv 20 bij economy)
je mag gebruik maken van de lounges op de luchthavens, waar eten, drinken en wireless internet is
je mag als eerste in- en uitstappen, maar ook als laatste aan boord komen zodat je lekker rustig in de lounge kan blijven.

Natuurlijk hangt er een prijskaartje aan, maar het is het wél héel erg waard, als je vaak lange vluchten maakt, en veel tijdsverschillen te verwerken hebt, omdat je gewoon véél beter slaapt. En als je baas het nog voor je betaalt ook, heb je gewoon mazzel...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vlieg al jaren privé businessclass naar Azië. Wachten in de lounge en op het vliegveld vaak een 'fasttrack' door de douane en de scanner. Stoelen kunnen horizontaal en na het diner ga ik gewoon slapen. tot het ontbijt. Duurder, maar veel beter. Ik huur ook vaak een appartement in Singapore, Indonesië of Hong Kong, ook iets duurder dan een hotelkamer, maar weer: veel beter.
Wij gaan wel ens binnen Europa in de economyclass class, maar dat is een ervaring waarbij ik elke keer zeg 'dit is absoluut de laatste keer'. Niks te maken het sjiek of rijk, dat ben ik geen van beide, maar het ligt er maar aan waarvoor je kiest
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Business Class is niets meer dan een titel. Het houdt gewoon in dat als je business class reist, je veel comfortabeler reist. Business class is voor iedereen toegankelijk zolang er maar meer betaald wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De naam business class komt voort uit het feit dat veel bedrijven deze klasse boeken voor de medewerkers. Ja het is er rustiger en luxer dan in economy class en je komt meer gerust aan op je bestemming. Altijd handig voor die belangrijke vergadering.

Het voordeel zit hem echter in de wijzigings- en annuleringsvoorwaarden. In de business class zijn deze flexibel, zodat de vluchttijden mee kunnen wijzigen met de agenda's.

Het is dus niet echt voor mensen die in de business class werken, maar een klasse die bedoeld is voor reizigers van bedrijven die voor zaken moeten reizen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is alleen maar een naam voor een klasse waar je (te) veel betaalt voor meer comfort en beter eten. Voor een lange vlucht heb ik voor het eerst gebruik gemaakt van de Comfort Class van KLM voor een veel kleiner bedrag dan BC, en dat is prima bevallen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee het is een klasse voor de mensen die het geld ervoor hebben. daarom moet je bij een vliegtuig maatschappij altijd betalen voor een betere plek voor bijvoorbeel meer beenruimte, of extra dingen tijdens de vlucht.