Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag je op Nederlandse Ambassades blowen?

Alle NEderlandse ambassades tellen toch als Nederlands grondgebied, mag je er dan blowen? Even afgezien van het feit hoe je het spul er moet krijgen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
1.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat is niet zo. Een ambassade is geen Nederlands grondgebied.

"Het is overigens een wijdverbreid misverstand dat ambassades kleine stukjes grondgebied van de betreffende staat zijn die door de gaststaat zijn afgestaan. Ze genieten slechts onschendbaarheid maar zijn nog steeds grondgebied van de gaststaat. Wie bijvoorbeeld in de Nederlandse ambassade in Parijs een moord pleegt, heeft deze op Frans grondgebied begaan en zal dan ook naar Frans recht worden vervolgd. Uiteraard zal de moordenaar pas kunnen worden gearresteerd door de Franse politie wanneer de Nederlandse ambassadeur hen toestemming heeft gegeven de ambassade te betreden."
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies wat ik zocht. Niet "ik denk" maar gewoon een bron (al is het wikipedia :p)

Andere antwoorden (4)

Op de mij bekende Ambassades en Consulaten , geldt een rookverbod. Dus....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In openbare gebouwen mag niet gerookt worden, dus dat geldt ook voor blowen! Maar zolang je je op nederlands grondgebied bevindt, en dat is een nederlandse ambassade waar dan ook, gelden de nederlandse regels. Dus mag je in de ambassadetuin vast wel een jointje roken!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou, dan kan je dus niet blowen.....
Officieel mag je niet eens blowen op Nederlands grondgebied, echter hebben we een gedoogbeleid waardoor het kan. Of ze dit beleid ook accepteren bij ambassades, zou ik niet weten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In veel landen voeren ze behalve alcoholtests ook drugstests uit. Dan maakt het vrij weinig uit, waar jij je stickie hebt gerookt. Zit het in je bloed en mag dat niet, ben je de (wietvrije) sigaar. ;-)

Ik denk dat het per ambassade verschilt en blowen in/op een NL-ambassade over het algemeen als zeer ongewenst wordt gezien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding