Krijg je als 17-jarige drank op het terras in Barcelona?

Mag je als 17-jarige drinken op het terras in Barcelona. Of moet je hiervoor echt 18 zijn. Ik zoek antwoorden die gebaseerd zijn op eigen ervaring.

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
3K
Antoni
2 jaar geleden
Als je onder de 18 alcohol wil mogen drinken in Spanje, dan moet je naar de Balearen: de eilanden Mallorca, Menorca, Ibiza, Formentera en de omliggende eilanden. Hun wetgeving wijkt af van de rest van Spanje omdat de Balearen een autonome regio vormen.
Pieterke
2 jaar geleden
Antwoorden die gebaseerd zijn op eigen ervaring kunnen in strijd zijn met de wet die in dat land geldt. Houd je aan de wettelijke regels anders kun je grote problemen krijgen.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Als antwoord op je vraag: Mag je drinken als 17 jarige op een terras in Barcelona? NEE. Is het mogelijk om als 17 jarige alcohol te drinken op een terras in Barcelona? Jazeker. Woon al zeker 5 jaar in Barcelona en is nog nooit om ID gevraagd, ook niet toen mijn neefje van 16 mee kwam.

Antwoorden (1)

Op Goeie Vraag mogen alleen antwoorden worden gegeven die legaal zijn. In Spanje moet je net als in Nederland 18 jaar zijn om alcoholische dranken te mogen kopen. Het mag simpelweg niet aan jou verkocht worden als jij 17 bent. Het antwoord op de vraag is dus: Nee.