Wat voor stekker kan ik gebruiken in engeland?

Ik ga binnenkort met school naar Engeland. We verblijven in een hotel, alleen in Engeland hebben ze Engelse stekkers. Waar kan ik redelijk goedkoop zo'n stekkertje vinden om de Europese stekker in een Engelse stekker te steken? Als jullie dan tenminste snappen wat ik bedoel. ;-)

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
8.1K
ronron1212
6 jaar geleden
Bij de anwb te koop wereld stekker.

Antwoorden (3)

Overal waar ze Europese naar Engelse reisstekkers verkopen:

https://www.allekabels.nl/reis-stekker-adapter/1244/1907/reisstekker-europa-naar-engeland.html

Reisstekker Europa naar Engeland,
Geschikt voor gebruik in: Zie meer informatie,
Voor apparaten met type stekker: C, F,
Voor landen met type stopcontact: G,
Maximaal vermogen: 2990 Watt,
Spanning/stroomsterkte: 220 - 240 Volt / 13 A,
Zekering: Ja,
Geaard: Ja.
Productcode: 1907
6 jaar geleden
Bordensteker
6 jaar geleden
Klopt! En _schouder_klopt!
+ Uitstekende keuze voor “Engelse” stopcontacten (type G). En niet duur. Het goede van deze site is bovendien dat hier een duidelijke foto bij zit van _beide_ kanten van de verloopstekker.
Waar ik aan het zoeken was ontbraken duidelijke afbeeldingen van de achterkant waar je je "nederlandse stekker of apparaat in moet pluggen, terwijl mijn pc zich intussen inspande om klantenervaringen op te hoesten van mensen die dus een verkeerde verloopstekker gekocht hadden waar hun apparaat vanwege de randaarde juist niet in paste. Mocht je eventueel toch liever meteen iets kopen waar je ook elders in de wereld mee terecht kunt, dan heb ik elders deze gevonden http://www.mediamarkt.nl/nl/product/_brennenstuhl-wereldreisstekker-set-150-landen-1332539.html . Geaarde (type F) en niet-geaarde (type C) “nederlandse” apparaten passen hier namelijk ook allebei in * , én er zitten voor aan de “muurzijde” 7 verwisselbare voorkantjes bij waarmee je in elk soort buitenlands stopcontact terecht kunt. * Als je meerdere apparaten tegelijk in wilt pluggen, doe je dat bijvoorbeeld met een meegenomen tafelcontactdoos (verdeelstekker), en die heeft zelf vaak een randaardestekker – en past dan niet in sommige reisstekkers omdat er soms alleen een type C snoer of apparaat in past.. Maar deze van LeonardN en die van mij hebben dat probleem niet. Maar ... deze “Allekabels” zal vast hier ook een oplossing voor hebben; ik zie bij hen rechts in beeld namelijk een slim selectiesysteem om de gewenste producten te selecteren. Bij de site waar ik zocht “ik ben toch niet gek” moest ik me door 32 oplossingen heenworstelen met veel nietszeggende afbeeldingen, die mijn oude pc’tje helemaal dol lieten draaien ... China, Australië, joh, ik heb en passant me daar toch een wereldreis gemaakt!
Deze zijn te koop bij o.a. ANWB, Handyman, Mediamarkt, Blokker, Gamma, Karwei, Bever, BCC en heel veel online sites. Keuze genoeg dus.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verloopstekkertjes zijn op veel plaatsen te koop, maar het goedkoopst is helemaal geen verloopje te gebruiken:
Met een trucje kun je een europese platte stekker met ronde pennen in een Engels stopcontact steken.
Je moet dan met een geschikt voorwerp in het gat voor de aarde-pen steken waardoor de veiligheidsklepjes voor de spanningvoerende gaten openen.
Een sleutel of een schroevendraaier werkt prima, het kan geen kwaad omdat de aardeaansluiting geen spanning voert.
Je kunt dan zonder probleem de platte stekker (of adapter) insteken waarna je het voorwerp uit de aardeaansluiting kunt terugnemen. Als je naderhand de stekker eruit trekt dan sluiten de klepjes weer. Denk er wel om dat bij elk Engels stopcontact een schakelaar zit, deze moet je natuurlijk wel inschakelen.