Waarom komen Fransen en Ieren tot 36e jaar aanmerking voor working holiday visum?

Alle andere nationaliteiten komen tot 31 jaar in aanmerking voor working holiday visum maar waarom word er gediscrimineerd en mogen fransen en Ieren tot 5 jaar langer?

een jaar geleden
1.2K
tinus1969
een jaar geleden
Welk land?
Amadea
een jaar geleden
Australië. Geldt trouwens niet alleen voor Ieren en Fransen, maar ook voor Canadezen.
TurfGraver
een jaar geleden
Zal wel afhangen wat die landen onderling met elkaar hebben afgesproken.
popeye
een jaar geleden
@Amadea ja maar waarom? Waarom zitten daar max leeftijden aan verbonden. Zo van als je 31 bent ben je oud of als je 36 bent ben je oud.
TurfGraver
een jaar geleden
Doel van dit visum is een beetje om het land te leren kennen met mogelijk immigratie plannen als gevolg.
Boven een bepaald leeftijd is het voor een land minder aantrekkelijk dat je als immigrant binnenkomt.

Antwoorden (1)

Staatsburgers van Canada, Frankrijk en Ierland komen in aanmerking voor zo'n visum tot de leeftijd van 35 jaar omdat de ministers van immigratie van die landen dat hebben afgesproken met de Australische minister van binnenlandse zaken. Het is mogelijk dat in de toekomst dit voor meer landen mogelijk gaat worden. Het betreft geen discriminatie, maar regeringsafspraken.
een jaar geleden