Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe reserveer je een stoel in het vliegtuig?

Ik heb een vlucht geboekt, maar zie geen stoelnummer op mijn ticket staan. Kan ik nog een stoel reserveren en hoe?

een jaar geleden
2.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Via de meeste vliegmaatschappijen is het mogelijk om online stoelen te reserveren. Hiervoor dien je vaak een boekingsnummer, ook wel PNR-nummer genoemd, in te vullen. Het boekingsnummer bestaat vaak uit 6 letters en cijfers. Het tarief van een stoel varieert per vliegmaatschappij, bestemming, seizoen en per gekozen stoel.
(Lees meer...)
Abcde
een jaar geleden
Als je een vlucht boekt, krijg je automatisch een stoel in het vliegtuig. Het stoelnummer krijg je bij het online inchecken, of bij het inchecken op het vliegveld. Wil je extra beenruimte, of een speciale plek in het vliegtuig, dan kun je tegen betaling een stoel reserveren bij de meeste maatschappijen. Informatie hierover vind je op de website van de vliegmaatschappij.
Abcde
een jaar geleden
Een min van mij, je negeert volkomen de toelichting bij de vraag. Zoals ik jouw antwoord lees, moet Karin in het gangpad zitten als zij geen stoel reserveert tegen betaling.
Meestal kan je een stoel selecteren bij het inchecken. Je krijgt er automatisch één toegewezen, maar die kan je vaak bij het (online) inchecken nog wijzigen.
(Lees meer...)
een jaar geleden
tinus1969
een jaar geleden
Precieze regelsverschillen per maatschappij. Kijk op de site.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding