Hoeveel voornamen moeten er op je vliegticket?

Ik heb zelf 3 voornamen. Als ik een vliegticket ga boeken moet ik dan al mijn voornamen invullen of alleen de eerste?

een jaar geleden
2.5K

Antwoorden (1)

De naam op het vliegticket moet altijd exact overeenkomen met de naam zoals deze in het paspoort staat vermeld.

Bij “Eerste voornaam” vul je jouw eerste volledige voornaam in, precies zoals deze in je paspoort vermeld staat. Is bijvoorbeeld jouw naam Hendrik Abraham Martinus Jansen dan vul je bij "eerste voornaam" Hendrik in, ook al is jouw roepnaam misschien Rik.

De achternaam op het ticket is altijd de oorspronkelijke achternaam, die je bij je geboorte hebt gekregen. Zou jij bijvoorbeeld mevrouw Pieterse-Jansen heten dan moet er op het vliegticket als achternaam Jansen ingevuld zijn.
. . .
Heb je meerdere (doop-)namen, dan gebruik je op je ticket dus alleen de eerste volledige voornaam.
Toegevoegd op 20 juni 2022 13:26: tekst
een jaar geleden