Hoeveel kost een PCR-test in Spanje?

Kan je ook op je vakantiebestemming een PCR-test kopen die geldig is voor jou? En hoeveel kost zoiets dan? Want ik neem aan dat zoiets verschilt per land.

Amadea
2 jaar geleden
Het reisadvies voor Spanje staat momenteel op oranje. Dat betekent: alleen noodzakelijke reizen. Dit vanwege ‘de zorgwekkende deltavariant’ van het coronavirus, die daar rondwaart.
SentWierda
2 jaar geleden
Het reisadvies voor Spanje staat momenteel op oranje. Maar zuid-Spanje, de Costa del Sol, is rood.
Sinds gisteren (24 juni) is Nederland geen code rood meer, maar oranje. Alleen Groningen en Friesland zijn groen.

Antwoorden (1)

PCR-tests in Spanje kunnen ongeveer € 100 kosten, maar volgens de Spaanse consumentenwaakhond OCU varieert de prijs meestal van € 130 tot € 240. Als je tijd hebt, is het de moeite waard om rond te shoppen voor de beste prijzen of de lokale bevolking te vragen: “¿dónde puedo hacerme un test PCR barato?” (waar kan ik een goedkope PCR-test krijgen?).