Kan ik een verlopen paspoort verlengen in het buitenland?

Besef nu pas dat mijn paspoort wellicht niet meer geldig is tegen de tijd dat ik op vakantie wil. Gelukkig heb ik nog niets geboekt, maar is het eventueel mogelijk om een verlopen paspoort te verlengen in het buitenland?

2 jaar geleden
2.3K
jodyenboyke
2 jaar geleden
Afhankelijk waar je heen gaat. In veel landen kan je terecht bij de Ned. Embassade in dat land, maar dat zal wel tijd in beslag nemen. Beter nu regelen, binnen een week geregeld en je kan het ook met spoed doen. Kijk even op de website van de gemeente waar je woont.
tinus1969
2 jaar geleden
Voor reizen binnen de EU is bovendien een ID kaart genoeg.
Utrecht
2 jaar geleden
Waarom niet nu direct verlengen? Dan heb je met een week een nieuw paspoort en je weer 10 jaar vooruit. Voor landen waarbij je een paspoort nodig hebt, mag je waarschijnlijk niet eens inreizen als je paspoort verloopt tijdens de reis. Dus vooraf verlengen.
ronron1212
2 jaar geleden
Als je dit jaar op vakantie wil dan kan je nu ook je paspoort gaan verlengen. Dan heb je je nieuwe paspoort binnen een week.

Het beste antwoord

Een paspoort aanvragen en/of verlengen doe je bij de gemeente waar je staat ingeschreven. In het buitenland kan je je paspoort verlengen bij de Nederlandse Ambassade, als je daar woont.
Dus, nee, tijdens vakantie in het buitenland kan je daar je paspoort niet verlengen.