Moet ik 1 eta aanvragen als ik 1 tussenstop heb ik toronto canada?

ik had 1 vraag ik ben voorplan om naar Los angeles tegaan vanuit amsterdam schiphol ik heb 1 tussen stop in toronto canada moet ik dan eta aanvragen en 1 esta voor amerika

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
8.6K

Antwoorden (2)

Voor Los Angeles VS is een eTA niet nodig, wel voor Canada, dus 1 eTA aanvragen is voldoende.

Uit de bron:
**Overstap in Canada
De verplichting om een eTA aan te vragen voor een overstap in Canada, geldt voor alle eindbestemmingen. Het maakt dus niet uit of u bijvoorbeeld vanaf Nederland via een overstap in Canada naar de Verenigde Staten vliegt, of dat u juist terug naar Europa vliegt. Ook voor een overstap dient u aan alle voorwaarden te voldoen.**
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Dat is afhankelijk wat je bedoelt met de term "tussenstop".

Als je bedoelt:
Overstappen op ander vliegtuig:
Ja, je hebt dan een eTA en natuurlijk je ESTA nodig.

Als je bedoelt:
Tussenlanding (om enkel te tanken).
Nee, je hebt dan geen eTA nodig, maar natuurlijk wel je ESTA.

https://visumbuitenland.nl/amerika/nieuws/esta-canada
ESTA nodig bij overstap via Canada?
Reist u niet naar Canada als eindbestemming, maar via Canada door naar Amerika? Ook dan moet u het eTA en het ESTA in uw bezit hebben. Ook als u de luchthaven in Canada niet verlaat. De enige uitzondering geldt als u een doorvlucht heeft via Canada en hierbij niet uit het vliegtuig stapt, dit kan voorkomen als er alleen een tussenlanding in Canada gepland is om het vliegtuig bij te tanken. In dit laatste (vrij uitzonderlijke) geval hoeft u alleen een ESTA aan te vragen.
Toegevoegd op 02 november 2019 14:26: bron