Wat moet je regelen mbt medicijnen bij vakantie naar spanje?

Medicijn paspoort iig. Gaat vooral om hartmedicatie

4 jaar geleden
6.1K
paulus811
4 jaar geleden
Ik neem standaard meer medicijnen mee dan het aantal dagen dat ik weg ben, dit eventueel voor het geval je ongepland langer in dat land moet blijven.

Antwoorden (2)

Een medicijnen paspoort is meer dan voldoenden dit overzicht is te halen bij je apotheker.
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
+ klopt helemaal. Dan hoef je ook niet de originele doosjes etc mee te nemen.
En, in de handbagage meenemen, zodat je het nooit kwijtraakt.
loginabcde
4 jaar geleden
Ik wou ze enkel in de strip meenemen, neem aan dat controle lastig is als ze al verdeeld zijn in de dagen?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Nee hoor, gewoon al verdelen over de dagen. Geen probleem.
Met de uitdraai erbij van de apotheek is dat prima voor Spanje.
Fijne vakantie!
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Indien u zich niet prettig erbij voelt,
een strip of tablet scheelt niet veel. Eigenlijk gaat het om uw naam op het doosje, zodat 'bewezen' is dat u dat slikt.
Maar nogmaals, in Spanje is de uitdraai van de apotheek genoeg. Kom er zelf ook geregeld, doe het ook op die manier, nooit problemen mee gehad. Sterker nog, er is nooit naar gevraagd of gekeken.
Maar maak desnoods foto's van de strips en/of doosjes, indien u dat fijner vindt.
Dan kunnen ze de losse tabletten, foto's en uitdraai apotheek altijd aan elkaar linken.
Maar nogmaals, echt niet druk om maken.
Groetjes
loginabcde
4 jaar geleden
Idd goede tip! Voor eventuele vertragingen e.d. houd ik 2 dagen extra aan, geen probleem lijkt mij?
Dat hangt ervan af of je medicijnen onder de opiumwet vallen. In dat geval heb je een Schengenverklaring nodig. Deze moet door de huisarts worden ingevuld en ondertekend. Een medicijnenpaspoort is in dat geval dus niet voldoende.