Mag ik geld van een ander gebruiken als bewijs bij een visumaanvraag voor Nieuw Zeeland?

Als je als Nederlander een visum voor Nieuw Zeeland wil aanvragen moet je kunnen aantonen dat je omgerekend ongeveer €2450 op je bank hebt staan. Is het legaal als je iemand anders eerst dit bedrag op je rekening laat storten, daarna het bewijs laat zien, en het vervolgens weer terug stort?

4 jaar geleden
3.1K

Antwoorden (1)

Voor een verblijf in nieuw zeeland is een visum voor een verblijf van minder dan drie maanden niet nodig.
Wel een bewijs dat je over voldoende financiële middelen beschikt voor de verblijfsperiode. Een bankafschrift met een éénmalige recente storting van bv 2450 euro wordt niet aanvaard.
Het moeten bankafschriften zijn over een langere termijn dan een paar dagen, bijschrijvingen van salaris over een bepaalde periode, afschrijvingen ziektekostenverzekering, reischeques of creditcards met voldoende opnamegarantie.
Het voorstel in de vraag wordt niet geaccepteerd als bewijs van voldoende financiële middelen voor de verblijfsperiode.
Toegevoegd op 20 juni 2019 20:17: bron