Welke documenten heeft een 17 jarige nodig om met school naar USA te reizen?

Mijn dochter gaat in mei met school naar Florida. Ze vliegen via Toronto, Canada. Esta en eta hebben we al, geldig paspoort ook. Welke documenten heeft ze nog nodig om zonder ouders, met haar docent naar Florida te kunnen zonder gedoe bij de douane?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
3K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Eerst schrijft u dat uw dochter met school gaat, later schrijft u dat uw minderjarige dochter met haar docent naar Florida gaat en hoe zij zonder gedoe de douane kunnen passeren. Als uw dochter met school naar Florida gaat, dan heeft zij toch een lijst gekregen waarop staat welke documenten zij allemaal moet hebben.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Beste joandarc,
als dat het geval was geweest had ik de vraag niet hoeven stellen. Ik zal het nog duidelijk voor u maken. Mijn dochter van 17 gaat, samen met 7 andere klasgenoten, voor een schoolproject naar Florida. Haar docent biologie gaat de hele groep begeleiden. Ik wil graag dat mijn dochter relaxt door de douane kan. Dus vraag ik me af of en welke documenten zij verder nog nodig heeft. Op de site van het ministerie vind ik alleen een document in het Nederlands. Ik vraag me af of dat voldoende is voor de douane van is maar Canada. En nee, ik heb geen lijst van de docent gekregen en hij heeft dit zelf nog niet uitgezocht.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Mijn dochter heeft hetzelfde gedaan, maar dan met 16 jaar met 7 personen en 1 docent naar India. Haar school heeft inderdaad alles geregeld van visum tot overnachten, paspoorten controleren, formulieren dat wij onze dochter onder de verantwoordelijkheid van de docent lieten reizen. Echt alles.
Wij als ouders hebben alleen maar betaald en kopieën gemaakt van onze paspoorten etc.
Tip: Vraag de leerkracht om met de leerlingen samen te komen op korte termijn en samen alles te bespreken/regelen. Desnoods met een ouder erbij. (Mijn dochter heeft zelfs op deze manier na school met de 7 leerlingen en de docent het visum geregeld.
Als je je kind meegeeft aan deze docent, mag hij nu al zijn verantwoordelijkheid nemen, vind ik.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
https://www.rijksoverheid.nl/documenten/formulieren/2014/02/06/formulier-toestemming-reizen-met-minderjarige-naar-het-buitenland
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
In mei a.s. al een reis Toronto (Canada) richting Florida en weer terug natuurlijk. En de begeleidende docent (dus ook de school) heeft nog niet alles uitgezocht. Heeft wel de verantwoording voor zeven jonge mensen. Ik zou mij maar eens achter de oren krabben en op de school flink wat wind maken. Het is per slot geen reisje langs de Rijn.

Antwoorden (1)

Canada is berucht mbt het weigeren van minderjarigen die zonder hun ouders reizen> regel dus toestemmingsverklaringen van alle ouders en een bevestigende brief van school.