Heb je een paspoort nodig om met de auto naar Turkije te reizen of is een identiteitsbewijs voldoende?

Graag zou ik willen weten of je perse een paspoort nodig hebt om met de auto naar Turkije te rijden of dat dit ook alleen met een identiteitsbewijs kan. Ik weet dat je voor Turkije ook een visum nodig bent. Maar het gaat mij meer om de andere landen. Heb al met ANWB gebeld die zeggen dat een identiteitsbewijs voldoende is, echter lees ik online dat als je met de auto gaat je wel weer een paspoort nodig bent. Wie kan mij vertellen hoe het nou precies zit?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
6.3K
ronron1212
5 jaar geleden
Met een id kan je gewoon naar Turkije
gvrox
5 jaar geleden
Welke route neem je ? Of is dat juist weer afhankelijk van de informatie die je (hopelijk) hier krijgt ?

Antwoorden (1)

Nee dit is niet nodig, als je met een paspoort gaat reizen wordt er een stempel in je paspoort gezet op een ID kan dit niet en wordt deze op je visum gezet. Wel is het een eis dat je ID minimaal 180 dagen (ongeveer een half jaar) geldig moet zijn. Zie bron voor meer informatie.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
gvrox
5 jaar geleden
Uit de vraag: "Maar het gaat mij meer om de andere landen" , daar ga je helemaal niet op in
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
En hoe zit het dan voor de andere landen waar je langs komt met de auto. Je moet toch langs de grens en voor deze landen hebben je geen visum. Landen zoals bulgarije, oostenrijk, hongarije, servië etc. ?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
We weten nog niet precies welke route we nemen. Hangt inderdaad ook af van het antwoors
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dit is geen probleem de landen die je doorkruist accepteren allemaal de ID. De ID is geldig in elke Europees land en sommige landen zoals Turkije accepteren ook de ID.