Moet ik mijn paspoort opsturen voor een Working Holiday Visa (AUS)?

Binnenkort ga ik stage lopen in Australië. Ik heb net een Working Holiday Visa aangevraagd via de Australische overheid, maar nu vraag ik mezelf af hoe mijn visa geactiveerd/geldig wordt..
Bijvoorbeeld bij een Chinese Visa krijg je uiteraard een visa in je paspoort voor vertrek waarmee je kan aantonen dat die geldig is, is dit bij Australische Visa's ook het geval? Of krijg je pas bij aanvang je ''visa'' verleend!

Bedankt alvast!

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2.4K
tinus1969
5 jaar geleden
Je hebt het aangevraagd; zeg je zelf; wat zegt het aanvraagformulier en/of website van de Australische overheid? Datis wat telt.
SimonV
5 jaar geleden
Het duurt ongeveer 2-10 werkdagen om het visum te verwerken. Eenmaal verleend, wordt deze elektronisch gecodeerd in je paspoort. Je ontvangt een officiële bevestiging dat je visum is verleend.
https://workingholiday.co/getting-a-working-holiday-visa-6-easy-steps
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dus ik neem aan dat als ik Australië binnenkom (mits mijn visa daadwerkelijk verleend is), dat ik bijvoorbeeld een visumnummer krijg die ik daar moet doorgeven zodat die geactiveerd wordt?
SimonV
5 jaar geleden
Wat ik begrijp: zodra je Australië binnenkomt en je paspoort wordt gecontroleerd, is je visa automatisch geactiveerd en 12 maanden geldig.
ronron1212
5 jaar geleden
https://www.wilweg.nl/landen/australie/stage-in-australie/visum-en-zorgverzekering Let op er gelden verschillende regels voor verschillende visa stage is volgens mijn een werkvisa
vraag je het verkeerde visa aan dan kom je het land niet in.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Klopt RonRon, na advies van mijn school heb ik besloten om voor een Working Holiday visa aan te melden. Hiermee mag je 6 maanden stage lopen/werken bij dezelfde werkgever en de rest van de tijd kan je bijvoorbeeld reizen of natuurlijk werken voor een andere werkgever. Bedankt allen voor de reacties. Het is duidelijk nu!

Antwoorden (1)

Nee, je hoeft en mag je paspoort niet opsturen.
Het visum wordt na aanvraag bij goedkeuring elektronisch gecodeerd in je paspoort. Je ontvangt een officiële bevestiging dat je visum is verleend.
Zodra je Australië binnenkomt, wordt je visum bij de paspoortcontrole automatisch geactiveerd en is deze 12 maanden geldig.
Het is erg belangrijk om te voldoen aan de visumvoorwaarden van een WHV. Als je dit niet doet, kan het visum worden geannuleerd en moet je Australië verlaten.
- Je mag niet langer dan 6 maanden in Australië door een werkgever worden tewerkgesteld;
- Tijdens je verblijf in Australië mag je je gedurende meer dan 4 maanden niet bezighouden met studies of trainingen.
5 jaar geleden
ronron1212
5 jaar geleden
Australie kent een zeer streng visa beleid er zijn verschillende soorten visa voor stage heb je denk ik een werk visa nodig
Heb je het verkeerde visa dan kom je het land niet in
https://www.wilweg.nl/landen/australie/stage-in-australie/visum-en-zorgverzekering