Is het mogelijk om naar Cuba op vakantie te gaan terwijl er iets op je strafblad staat?

Ik heb de ambassade gebeld en begreep dat dit geen probleem moest zijn maar omdat het anders een duur grapje wordt wil ik het graag zeker weten.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
4.5K
Ritsuka
6 jaar geleden
'Iets' op je strafblad is wel erg vaag.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Aangezien je het hebt over een 'duur grapje', vermoed ik dat je een of meer onbetaalde boetes hebt openstaan? Daar heeft de ambassade van Cuba (of welk land dan ook) echter helemaal niets over te zeggen; als jij op de heen- en terugreis door de douane op Schiphol gaat, is de kans groot dat je door de mand valt.

Antwoorden (1)

Als je als toerist naar Cuba gaat moet je bij aankomst een toeristenvisum overleggen aan de functionaris die de paspoorten controleert.

Daarnaast moet je voor de douane een formulier invullen over zaken die je eventueel bij je hebt.

Bij het invullen van beide documenten wordt niet ingegaan op strafbare feiten die ooit door de aanvrager zijn gepleegd.

Een vakantie op Cuba is geen probleem voor jou.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik zou daar niet zo lichtvaardig over denken, Edraket. De Cubaanse douane zal je inderdaad geen strobreed in de weg leggen, maar als het om een openstaande geldboete gaat (waar vragensteller op hint), zou ik het niet riskeren, zie https://nos.nl/artikel/2048477-op-vakantie-betaal-eerst-je-schulden.html